SÓC MASSA FREDA O ELLA ÉS MASSA INFANTIL?
Hola, tinc 14 anys i el curs que ve començaré 3r d'ESO.
El tema és que tinc poques amigues, aixó no em preocupa, millor poques però de les bones que moltes i totes falses, però la cosa és que les tres més amigues que tinc no hem sento plena amb elles, no se si m'entendreu però ho intentaré explicar lo millor possibles, serà un text llarg, ho sento, el cas és aquest:
Amb l'amiga que em porto més bé m'agradaria de poder parlar de coses més "d'adolescent", ella és bastant infantil, sembla que no es doni conta de que necessito que es preocupi pels meus sentiments, no li importa com en senti, el que pensi o la situació en que estigui, no es preocupa per les coses i no es dona conta de que d'aquesta manera pot fer mal a la gent que l'envolta. Últimament és molt amiga de una "popu" que jo no paro d'advertir-la de que és molt falsa i que tot el que fa és per aconseguir alguna cosa, és molt manipuladora, perquè a mi em va passar lo mateix, però ella sembla que no li importi la meva opinió, és massa innocent i mai pensa que una persona pugui fer-li algun mal. El cas és que amb aquesta noia sembla que es porti millor que amb mi, que porto molts anys al seu costat, i l'altre no porta ni un, i se que ho fa per fastidiar-me a mi de fer-se amiga seva. Sempre s'envien cors per el whatsapp i per l'instagram es deixen comentaria mutus com: Guapa, t'estimo, sexy... Aquests missatges que m'agradaria que algun dia s'hagués molestat a escriure, sembla una xorrada però m'afecta, sembla que a mi només em veu per riure i fer tonteries i anar de compres, però jo també necessito l'altre part de l'amistat, la que es diuen secrets, parlem de el que ens passa i juntes ens apoyem, però aquesta part només la te l'altre noia. Se el que em direu, que parli amb ella del que sento i intentar solucionar-ho però ja ho vaig fer, li vaig preguntar perqué a mi mai em deia coses com aquelles, que amb mi només reia i feia tonteries, i em va dir que jo no era lo mateix, que no era igual que ella i que enviar-me cors "d'amistat" i altres amb mi seria estrany. Crec que diu això perqué potser em veu freda amb aquest tema i es pensa que jo no necessito l'altre meitat del concepte d'amistat, però com ja he dit és massa infantil i innocent que si li expliques tot el que he dit en aquest text no entendria res, pensaria que es una xorrada i mai més em tornaria a mirar amb els mateixos ulls, creieu-me, no se que fer al respecte, buscar-me una altre amiga que m'entengui més? Esque totes les altres no em donen molta confiança, haig d'admetre que per critiques varies que he rebut no tinc molta autoestima i per això em costa confiar bastant amb la gent.
Que puc fer?
Espero que ho hageu entès.
Gracies.
Elena Crespi

Hola blackowl_2002!
T'hem entès perfectament! i no et direm res diferent del que diríem si es tractés d'un cas d'enamorament, foxa't:
En les amistats, com en les relacions de parella, hem de donar i rebre de la manera que volem.
Per tant, si sents que la teva amiga no et dóna el que vols et recomanem que estiguis alerta i que valoris la possibilitat d'ampliar una mcia el teu cercle per veure si trobes algú més que tingui amb tu el tipus d'amistat que tu vols tenir amb ella.
Perquè sinó sempre semblarà que amb aquesta noia no en tinguis prou i que demanis almoina, una almoina que no se't dóna perquè ella no sent el mateix que tu o no viu l'amistat de la mateixa manera que la vius tu...
I és molt dur tenir la sensació d'estar pidolant amor a una amiga, oi?
Valora't i busca algú que et doni el que tu necessites, sense pressa però sense pausa!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com
Instagram: @elenacrespi81