Per que no em torna a baixar?
Bona nit, adolescents.cat
Aquesta hora ja no treballeu, però us necessito molt, us llegeixo molt sovint i llegeixo el consultori que altres adolescents com jo us pregunten. Em fa molta vergonya pero... ho necesito saber..
Tinc 19 anys i ahir, feia 3 dies que tenia la regla, i vaig quedar amb el meu xicot ( ells en te 16 ) i els dos teniem ganes de fer-ho i ho vem fer per primer cop, bueno ho vam intentar, perquè creiem que no va entrar, i ho vam fer amb protecció ( a mes a mes vam comprobar que no estigui trencat ) , pero el meu dubte esque desde les hores es com que la regla s'ha parat, i no m'ha tornat a baixar i estic molt neguitosa i nerviosa i per cosas de casa estic encara mes nerviosa. he llegit que es un dels factor que fa que la regla trigui a baixar.
En el cas que necessites prende una pastilla anticonceptiva del dia despres, encara em serviría? fins cuants dies dura l'efecte?
que puc fer? em podeu ajudar siusplau?
per cert, perdoneu per les faltes que hi ha, Bona nit
IESP

Hola Lia96,
Sóc l'Helena Angel, psicòloga del servei de la consulta jove de l'Iesp. Moltes gràcies per llegir-nos i per confiar en nosaltres. Llegint la teva consulta ens sorgeixen algunes preguntes:
- Quants dies et dura la regla normalment? Potser estaves acabant...
- Si vàreu utilitzar el preservatiu en tot moment en el que va haver contacte entre vostres genitals, per què t'hauries de prendre la píndola del dia després. Aquesta pastilla és un mètode d'emergència i només s'ha d'utilitzar en cas d'accident o imprudència (que el preservatiu s'hagi trencat o que haguem tingut relacions sexuals amb penetració sense preservatiu).
En cas d'haver de prendre-la, l'ideal és fer-ho abans de les 24 hores de la relació sexual de risc, però la seva eficàcia és fins les 72 hores després de la relació sexual de risc.
Si ho prefereixes pots anar al servei d'urgències del Centre d'Atenció Primària de la teva zona i consultar-ho amb la infermera, explica-li la situació i valoreu.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
@HelenaAL
www.consutajove.cat