Estic fora de risc? (JO)
Bon dia, primer de tot us vull donar les gràcies per la feina que feu i voldria demanar als redactors que no publiquin la consulta a la pàgina principal, només al consultori ja que algú em podria identificar.
El cas és que el dia 9 d'agost vaig quedar amb un noi i ens vam acabar masturbant i fent coses similars fins que vam arribar al punt de fer-ho. Era la meva primera vegada i jo estava molt nerviosa, i no vaig pensar en el preservatiu en el primer moment, però quan ell me la va posar vaig "reaccionar de cop" per dir-ho d'alguna manera i ell la va treure ràpidament sense ejacular dins meu, tot hi que va acabar fent-se una palla i es va córrer però fora de la meva vagina. No em va tornar a penetrar ja que jo estava molt preocupada i ell (tot i que no som parella), ho va entendre.
Em vaig prendre la pastilla anticonceptiva d'emergència abans de les 72h i al cap de 11 dies em va venir la regla, però va ser una regla més abundant i fosca del normal i em va durar 8 dies enlloc dels 5 habituals, tot i que tinc la regla molt irregular i a vegades he estat 5 mesos sense que em vingués.
Així doncs, les meves consultes són:
1- Les alteracions de la regla van ser degudes a la pastilla?
2- Si em va venir la regla encara hi ha risc d'embaràs?
3- A part de la menstruació també vaig tenir un flux marró durant aquells dies, va ser per la pastilla?
Moltes gràcies pel vostre temps, i vull aclarir que ja sé que el que vaig fer de no pensar el el condó va ser molt irresponsable per part dels 2, però no es tornarà a repetir ja que no vull tornar a viure aquesta situació
Mariona Busto

Hola lau1999!
Les alteracions que vas tenir a la regla (duració, flux marró) poden ser fruit de la pastilla de l'endemà. Quan baixa la regla és senyal que no hi ha embaràs, a més les probabilitats que estiguessis embarassada amb el que ens expliques que va passar són molt baixes. De totes maneres, si estàs molt neguitosa per aquest aspecte, i a més no sabem quan et vindrà la següent regla a causa de les teves irregularitats, sempre pots fer-te una prova d'embaràs i sortir de dubtes.
Ens agrada molt l'aprenentatge que fas de la situació viscuda. Per gaudir del sexe sense mals de cap i preocupacions, s'han de tenir sempre a mà preservatius ;)
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove
@marionabusto
www.consultajove.cat