Normalitat
Hola, us escric aquesta consulta perquè ultimament estic molt rallada per un tema.
Resulta que tinc 15 anys, en uns mesos faré els 16 i bé, estic soltera.
Aquest no és el problema, el problema és que mai m' he liat amb ningú, ni un pico. Mai he sortit amb ningú i em sento un "bicho raro" quan les meves amigues parlen d' aquestes coses. Em sento una mica fora de lloc, ja que actualment sembla que si mai t' has liat, no siguis d' aquesta societat. I amb això em menjo el coco i a vegades m' he plantejat la possibilitat de que mai m' arribi ningú.
Em farieu un favor si em diguéssiu que penseu sobre el que em preocupa.
Merci!
Elena Crespi

Hola Laiss!
Gràcies per escriure'ns i explicar-nos que et passa.
És normal que estiguis preocupada. Però no perquè sigues un bitxu raro, si nó perquè hi ha multa pressió social per liar-te amb algú el més aviat possible. Però, realment, que amb 15 anys (quasi 16) encara no t'hagis fet ni un pico, no és estrany.
I sabem com n'és de dur tenir les amigues que ja han fet aquest pas. Però ara és moment de ser molt valenta i t'expliquem per què:
El risc és que, per la prestó dels altres, tu t'enrotllis amb algú senzillament per fer-ho, per poder dir que ja ho has fet... i aquí és important que et mantiguis ferma. Per tu, per la teva autoestima i la teva assertivitat, és molt important que t'enrotllis amb algú quan tu realment vulguis i sigui amb qui tu decideixis. Per tant, aquest temps, segurament et pot servir d'aprenentatge per valorar com voldries que fos o amb qui voldries que fos aquest primer petó.
No pots accelerar les coses però sí que pots aprofitar aquest temps per a valorar bé quina decisió prendràs quan arribi el moment.
T'enviem un peto ben fort!
Elena Crespi i Asensio
Instagram: @elenacrespi81