Salut i esport
Bon dia adolescents.cat.
Sou molt bons fent el que feu, continueu així.
Tinc un dubte, a mi m'agrada molt l'esport però sempre que en faig (especialment btt) hi vaig a les tardes i ara que puc m'agradaria anar-hi al matí.
Cal menjar alguna cosa abans d'anar-hi o és millor menjar després perquè sinó se't pot posar malament? Quins aliments van bé per ser més eficient?
Gràcies.
Laura Medrano

Hola!!
És súper important que abans de fer esport esmorzis algo, i tant!
Durant la nit el cos humà segueix consumint energia i quan ens llevem pel matí estem amb les reserves sota mínims. Si vas a fer esport sense esmorzar res pot ser que no rendeixis igual de bé i a més estaràs obligant al teu cos a funcionar agafant energia dels músculs, cosa que no interessa. A part de que podries marejar-te.
El que és recomanable és que esmorzis almenys una horeta abans de sortir a fer esport, ja que sino sí que podria sentar-te malament. Els aliments recomanables per abans de fer esport són els hidrats de carboni, ja que alliberen l'energia que necessitaràs per fer BTT. Exemples concrets d'aliments que tinguin hidrats de carboni són el pa i els cereals. Així doncs podries esmorzar cereals i una fruita, o un entrepà, o unes torrades de pa amb oli i tomàquet,...
Esperem haver-te ajudat!
Un petó!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
@AcabCatalunya
www.acab.org