ungles pintades (E)
Hola! Dons mira, fa uns dies que tinc unes preguntes que no em deixen disfrutar plenament de la meva masturbació. Dons mira:
- Si et fas dits, i portes les ungles pintades, no hi ha algun periill? I si la pintura es despren a dins, no hi ha perill d:infecció?
-De vegades, per canviar una mica, faig com una mica de ''vibrador'' casolà, es a dir, per exemple agafo un pbjecte llarg i mel introdueixo a la vegina i faig com si sigues un penis, mentre em toco el clítoris. M'agraadaria saber si també té algun risc.
- Aquesta no té tanta relació però: sempre penso, que quan tens relacions sexuals, si en algun cas set trenques el condó o alguna cosa per l'estil, sempre recomaneu anar a la tarda jove al teu CAP, però a mi no em sona ni n'he sentit a parlar mai ni ho he vist anunciat ni m'ho han dit que això existeixi al meu poble. Es a dir, si que hi ha CAP, però tarda jove hi dubto. I a més, a qui li he de preguntar, a la assistent social, a la pediatra, al metge convencional? Esque de mlment no necessito saber-ho però em preocupa que emm passi algun dia i no estigui prou informada. Moltíssimes gràcies! Un petonàs!
IESP

Hola Ela!
Sóc l’Helena Galé, psicòloga de l’IESP. Gràcies per la teva consulta!
Et vaig responent:
- La pintura per les ungles no hauria de causar cap infecció ni cap problema greu, però és cert que si s'introdueixen els dits a la vagina, és necessari que estiguin nets i les ungles també (i si es porten llargues, s'ha de vigilar no fer-se cap tall).
- Com he dit abans, quan s'introdueix alguna cosa dins la vagina ha d'estar molt net, per això és recomanable utilitzar joguines eròtiques creades per això (com els vibradors) i que es rentin després de cada ús. Altres objectes poden comportar més risc si no estan meb desinfectats o si tenen una forma que pugui fer mal (per exemple, provocar algun tall com deixem amb les ungles).
- Respecte al que preguntes de la tarda Jove, no et puc ajudar gaire, perquè no has dit el poble d'on ets! El més probable és que hi hagi un lloc amb atenció als joves, i si no és al CAP ho serà a l'ESPAI JOVE: Busca el del teu municipi (pràcticament tots els pobles de Catalunya en tenen) i pregunta allà! Les persones que hi treballen estan ben informades i t'ajudaran en el que calgui :) De tptes maneres, si es trenca el condó el millor és anar a urgències, ja que sempre hi ha un metge de guàrdia que pot atendre un cas així i oferir la pastilla del dia de després si és necessari.
Espero haver-te ajudat una mica! Una abraçada.
Helena Galé
@hln_gale
www.consultajove.cat