M'HAN DIT QUE TINC ALTES POSSABILITATS DE TENIR DIABETIS
Hola !!
Avui al mati he anat al metge i m'han dit que si no vaixo uns quants quilos tinc altes possiblilitats de tenir diabetis . Me quedat molt perucupada , a part despres he mirat internet i no he bist gaire cosa positiva. Era per si em podieu explicar be la malaltia i donar-me algun consell per millorar la meva salut eficas-ment.
Merci per tot !!
Laura Medrano

Hola!!
La diabetis és una malaltia crònica (això significa que dura tota la vida) que apareix quan el cos deixa de fabricar suficient insulina o no la fa servir correctament. La insulina és una hormona que fa que la glucosa dels aliments passi a les cèl·lules del cos, on es converteix en energia que ajuda a fer funcionar els nostres músculs i teixits.
Quan una persona pateix diabetis significa que el seu cos no absorbeix la glucosa correctament i això provoca que estigui circulant pel cos i fent mal als teixits. Aquest deteriorament és el que provoca problemes importants a la salut. Hi ha diferents tipus de diabetis i en el teu cas, és possible que el teu metge t'hagi dit això perquè pel que dedueixo, tens sobrepes o obesitat. Diferents estudis han indicat que hi ha factors de risc per a que una persona desenvolupi diabetis, com són la obesitat, una mala alimentació, fer poc esport, tenir a algú a la família que pateix diabetis,...
El nostre consell sobre aquest tema és que demanis ajut a aquest metge que t'ha dit això per a prevenir-ho. És a dir, si t'ha recomanat que perdis pes, demana-li consell per a que t'ajudi a fer-ho d'una forma saludable i controlada.
De moment pots intentar menjar d'una forma més saludable i sobretot, fer esport més sovint i amb més intensitat. Si vols et proposo que ens tornis a escriure una consulta dient que ets "la persona de la possible diabetis" i ens expliquis exactament quin és l'estil de vida que tens. Ex: quants cops menges al dia, quin tipus d'aliments menges més sovint, si fas esport, quin, quants dies a la setmana,... Si ens dones aquesta informació podrem donar-te consells més concrets que et puguin ajudar. Com ho veus?
Moltes gràcies per la teva consulta!!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org