pregunta anticonceptiva
hola bones, m'agradaria que em responguessiu a una pregunta. Seré clara i concissa, quan ja porto més d'un més amb les pastilles anticonceptives, prenent-les amb precaució, amb una parella estable el qual no té cap enfermetat ni jo tampoc, ja no volem utilitzar més el condó, i la meva pregunta clara es si el pot ejacular dintre sense cap risc d'embaràs? sempre pot fer-ho mentres jo em prengui correctament les pastilles? moltissimes gracies per l'atenció.
Mariona Busto

Hola Lucia!
L'eficàcia de les pastilles anticonceptives és del 99%, per tant, si es pren correctament, és un mètode molt eficaç per evitar un embaràs no desitjat. La seva efectivitat es disminueix quan no es pren correctament (oblid d'alguna pastilla, augment de l'interval dels dies de descans), quan hi ha alteracions digestives (vòmits o diarrees) i amb interacció amb alguns fàrmacs.
Com saps no existeix cap mètode que sigui al 100% eficaç, tots poden fallar, i quan les pastilles anticonceptives "fallen" sol ser perquè la noia/dona no l'ha pres correctament.
Recorda que aquestes pastilles han de ser receptades pel ginecòleg i que pots consultar-li tots els dubtes que tinguis!
Per últim, heu de tenir present que les pastilles no protegeixes davant les infeccions de transmissió sexual (ITS).
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.adolescents.cat/moderaconsultori/ampliacio/
%3Cbr%3E%3Cdiv%20style='width:100%;max-width:100%;overflow-x:hidden;'%3E%3Ca%20target='_blank'%20href=" http:="" www.consultajove.cat"="">