La proba del VIH
Hola, ja porto un temps practicant sexe amb el meu novio, però obviament amb preservatiu, tinc 14 anys i els dos voldriem probar de fer-ho sense preservatiu. La pregunta és que com i quan m'hauria de fer la proba del VIH, ja que em faria vergonya que els meus pares ho sapiguéssin.
Gràcies, espero que em pogueu ajudar.
Mariona Busto

Hola Oumaigat!
Podeu demanar hora per fer-vos les proves gratuïtament i de manera confidencial al Centre d'Atenció Primària (CAP) de la vostra població. Dir-vos que el CAP Drassanes de Barcelona podeu trobar el servei específic de ITS de la sanitat pública per a tot Catalunya (cal demanar cita prèvia).
També existeixen altres entitats on fan proves de detecció del VIH de forma ràpida (podeu tenir els resultats en menys d'una hora) i també és un servei anònim i confidencial, com al Centre Jove d'Anticoncepció i Sexualitat (CJAS) de Barcelona (per joves menors de 30 anys), al BCN Checkpoint (per nois que tenen sexe amb altres nois), a l'Associació Antisida Catalunya, o a Stop-Sida, per exemple.
Per últim, també podeu fer-vos la prova ràpida de detecció del VIH a algunes farmàcies acreditades pel Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB). La prova també és anònima, però en aquest cas no és gratuïta. Podeu trobar el llistat de farmàcies al web del COFB (
).
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat