Masturbaciö
Holaa! Fa un temps que em masturbo pero mai me possat dits ni res. El que passa es que em fa por, fa poc vaig tindre un porblema a la vagina i m'havia d'intruduir unes pastilles, em feia molta por i no ho vaig passar molt be i tinc por que aixo em passi a l'hora de mantindre relacions sexuals, ferme dits o possarme un tampó. M'agradaria que emdiguessiu alguna solucio.. Gracies!
Mariona Busto

Hola adolescent2003!
En primer lloc et recomanem que agafis un mirallet i observis els teus genitals, que et familiaritzis amb ells! Localitza les diferents parts i l'entrada de la teva vagina. No tinguis por, per començar, només observa, no cal que introdueixis res.
Un cop estiguis més familiaritzada amb els teus genitals, pots tocar-los i descobrir com són i que passa quan els estimulem. Recorda que per masturbar-te no cal que "facis dits", de fet el clítoris, que com has pogut veure es troba fora de la vagina, és la zona més sensible i amb la que habitualment les noies obtenim més plaer. Si vols provar d'introduir-te els dits, perquè no et faci mal, és important que estiguis ben lubricada, així la introducció d'un dit o del penis quan arribi el moment, no et farà mal. Normalment la por ve associada a la por a que ens faci mal, i la penetració no ha de ser dolorosa. Així doncs, pren-t'ho amb calma, no t'atabalis i de mica en mica vés-li perdent la por.
Per posar-te un tampó, també molta paciència. Busca una postura que et resulti còmoda i no tinguis pressa. Recorda que si el notes o et fa mal, vol dir que no l'has col·locat correctament. Et recomanem que per començar ho facis amb la mida més petita! Veuràs com ho aconsegueixes!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat