///
Hola! Tinc dos dubtes
1.- Si el penis te contacte directe amb la vagina però sense penetració, és possible pillar una malaltia de transmisió sexual?
2.- En el cas de fer-ho amb una altre noia, he d'utilitzar protecció? Si és així, quina?
Gràcies :)
Helena Angel

Hola ANÒNIMA,
Moltes gràcies per escriure'ns! Copiarem les dues preguntes i les resoldrem per ordre:
1.- Si el penis té contacte directe amb la vagina però sense penetració, és possible pillar una malaltia de transmissió sexual?
Sí que és possible. Totes les malalties que es transmetin a través de la pell es poden transmetre, inclús les que es transmeten a través de la sang també es podrien transmetre si teniu alguna ferida als genitals o voltants, per exemple ferides per granets o per la depilació.
Entenem per teu nom d'usuari "ANÒNIMA" que ets noia. Si és així, si tens relacions sexuals amb una noia sí que hauríeu d'utilitzar protecció per evitar les Infeccions de Transmissió Sexual.
El que podeu utilitzar són bandes de làtex, us adjuntem un https://youtu.be/2l23
O2XWToo">vídeo on podreu veure com fabricar-ne una amb un preservatiu masculí comú. També podeu anar a la farmàcia a comprar bandes de làtex.
Una abraçada ben forta!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
www.consultajove.cat