Crec que no estic en el pes adeuqat
Hola, tinc 14 anys i faig 1' 60, depen del dia peso 40kg o 38 o 39, diguesim que nomes soc os pro no estic anorexica
estic en el pes adequat?? si no ho estic amb podriau dir com engreixarma
Mònica Fernández

Hola guapa!
Moltes gràcies per escriure'ns :)
Segurament tens una predisposició genètica a estar prima tot i així és veritat que el teu pes sembla que és massa baix per la teva edat i alçada. Així que els nostre consell és que parlis amb els teus pares i proposa'ls consultar-lo amb el teu metge o pediatre aprofitant la propera visita al centre de salut.
Fins llavors, intenta no preocupar-te i seguir estimant el teu cos tal com és. Dit això, et cometem alguns consells generals:
" target="_blank">link.
• Manté un BON ESTAT D'ÀNIM. Quan estem més trists, preocupats o més nerviosos tendim a alterar la gana i el pes. Per això és important que no deixis de sortir amb els amics i amigues i riure tot el que puguis.
• Estar atent a les teves necessitats. Si estàs molt distreta potser t'oblides de menjar i per tant acabes menjant menys del que necessites. Mira de connectar amb el teu estómac al llarg del dia, per comprovar si comences a tenir gana. Si és així, pregunta't què t'agradaria menjar que t'aporti energia sana i nutritiva? Pots fer una llista de menjar per a que els teus pares t'ho comprin i puguis tenir-ho sempre a mà. Per exemple, els esportistes porten a la motxilla una bossa amb nous pelades, ametlles torrades, festucs, figues, prunes... Hi ha tanta varietat que serà difícil no trobar fruita seca o dessecada que no t'agradi.
• Si ets de les que s'atipen ràpidament, prova a menjar menys quantitat als àpats principals però menjar més sovint durant tot el dia. Et podria anar molt bé fer 6 àpats complets, amb un ressopó abans d'anar a dormir com un got de llet amb galetes o un iogurt amb mel i nous.
• Fer esport sense que sigui excessiu ni esgotador. Mira que sigui per tu entretingut i millor si és amb amics i amigues. L'esport regula molt bé el nostre cos, les persones que estan grasses s'aprimen i les que estan més primes s'engreixen: regulen l'estrès, obre la gana física i incrementa la massa muscular i et veuràs més ample. A més, millorarà el teu estat d'ànim :)
• Procura tenir temps per descansar i relaxar-te. Dorm entre 8 i 10 hores cada dia.
• Parla dels teus sentiments amb algú de confiança, no et guardis res que et preocupi. Demana consell als pares...
I sobretot mira de parlar amb els pares, així descartareu amb el metge que no hi hagi cap altre motiu que t'estigui afectant i et podran assessorar millor.
Una abraçada guapa,
Mónica Fernández
consulta@acab.org
www.acab.org