No sé que fer.
Bona tarda,
sóc una noia de 19 anys de la zona de Girona. Faig aquesta consulta perquè en set mesos m'operen del genoll per una lesió que vaig tenir als sis anys i que no es va arribar a curar bé. El problema està en que medeixo 1,72m i peso 121kg. Per poder tenir una operació i recuperació amb èxit haig de baixar almenys a pesar 80kg o menys(com a mínim 35 i com a màxim 50). Sinó l'operació no servirà per res. Els metges m'han avisat i m'han dit que haig de perdre el pes que vaig començar a guanyar farà quatre anys en set mesos o menys.
El problema està en què no sé com fer-ho. Sé que perdre tot aquest pes és molt poc sa, però ho faig per poder deixar de tenir el dolor al genoll. Sé que una vegada m'operin i em recuperi tornaré a la vida saludable i al bàsquet. Podrieu donar-me consells?
Cal dir que tot jo no havia patit mai d'obesitat. Tot el pes el vaig guanyar quan em van prohibir l'activitat física pel genoll.
Em farieu un gran favor, moro de ganes de tornar a poder fer activitat física!
Gràcies!
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Moltes gràcies
per escriure al consultori. La veritat és que em sap molt de greu, segur que ho
has passat molt malament.
Penso que els
metges tenen raó i que és important que puguis perdre pes però també crec que és
bàsic que si et diuen això t’ofereixin ajuda i informació de com fer-ho de
manera saludable i que no sigui perillós per tu.
Crec que d’entrada
marcar-te l’objectiu de perdre 35kg és moltíssim.
El primer pas és
que demanis hora a un endocrino especialista en obesitat i a un dietista i/o
nutricionista. Crec que ells han d’analitzar la teva situació i veure quines
son les coses que et poden anar bé.
Sobretot, intenta
viure tot això amb la màxima calma que puguis. Pensa que si comences a criticar-te
a tu mateixa l’únic que faràs és sentir-te malament i al final sentiràs la
necessitat de menjar més.
Em sap greu no donar-te
més pautes concretes però en aquest cas penso que el millor consell que et puc
donar és aquest.
Segur que ho
aconseguiràs i podràs tornar a fer esport i gaudir d’ell.
Molts ànims!
Qualsevol cosa ja
saps que ens pots tornar a escriure.
Una abraçada
Carlota López
Ballestar