Força
Holaaa
Jo soc una noia que faig basquet 3 vegades a la setmana i en general faig bastant esport, el problema es que no aconsegueixo treurem la panxa de "bebe" que tinc. I de cames en contes d aprimar me les tinc fortes. Que puc fer per aprimarme i no posar-me tan forta?
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
La veritat és que la majoria de gent de la nostra societat no es sent massa a gust amb el seu físic i és una pena. Ens centrem amb aquelles coses que no ens agraden i ens diem que ho tenim que canviar, oblidant que en tenim moltes de bones.
A més sempre tenim aquesta idea de “HE DE CANVIAR”, “NO ESTIC PROU BÉ” quan en realitat el primer que ens em de qüestionar és si això és cert o som nosaltres que no ens sentim bé.
Arribat aquest punt, una cosa important és saber que cada un de nosaltres som com som per la nostre predisposició genètica. Aquesta ens influeix en un 85-90%. Això significa que el cos no és modelable, de la mateixa manera que no ho és canviar
el color dels ulls, la forma del nas, etc. Per això, més que canviar el nostre físic molts cops l’objectiu és acceptar-nos tal i com som i millorar la nostra autoestima, encara que soni a tòpic.
Penso que a tu et passa alguna cosa semblant i que t’exigeixes molt a tu mateixa. Com t’he dit cada persona té la seva constitució i al final el més important és seguir un estil de vida saludable, cosa que tu ja fas, i acceptar-te tal i com ets.
Hi ha dos coses que fan les persones que fan que ens baixi molt l’autoestima: la comparació i l’autocrítica.
Quan ens comparem amb els altres, ja siguin persones conegudes o famoses, sempre ho fem amb gent que veiem millors que nosaltres. Amb el cabell de la nostre amiga, amb el cos de l’altre, etc. Si t’hi fixes quan et compares ja has perdut... perquè ja tens
la idea de que l’altre és millor quan no ho és, simplement és diferent.
L’autocrítica son totes aquestes coses negatives que ens diem sobre nosaltres mateixos, és aquesta veueta interna que no calla mai. Fes una llista de totes les coses que t’agradin de tu, del teu aspecte físic, de la teva forma de ser i les teves
capacitats i deixa-la en un lloc visible com el mirall, l’agenda, etc. Durant un temps llegeix-la varies vegades a la setmana, repetint-te tot el que t’agrada de tu. Així poc a poc podràs canviar una mica la manera que tens de tractar-te a tu.
Espero que aquests consells et vagin bé i aconsegueixis millorar la teva autoestima (i acceptar el teu cos tal i com és).
Recorda que no hi ha ningú perfecte, no t’ho exigeixis a tu mateixa!
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga