Crec que faig malament...
Hola,
Ja fa un parell d'anys que vaig començar a alimentar-me malament.
Normalment, no menjo gairebé res, molt poc a l'hora de dinar i per sopar també molt poc.
Si estic nerviosa, bec molta Coca-Cola o Monsters, i gairebé mai bec aigua. Bec moltes coses amb cafeïna i no se'm posen bé. Però segueixo prenent-ne.
Crec que és una adicciò i no sé ben bé com controlar-me en situacions d'estrés i ansietat.
Dormir, també dormo malament, gairebé res. No dormo més de 4-5 h.
Estic bastant preocupada, ja que no se què em passa...
Puc estar patint algun transtorn alimentari?
Merci per tot!
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori. Segurament no t'ha estat fàcil decidir-te a fer-ho.
Em sap greu tenir que dir-te això però pel que expliques sembla que si podries estar patint un trastorn de la conducta alimentaria.
Els trastorns alimentaris son trastorns psicològics on la persona ho passa molt malament. Sembla que el problema sigui el menjar i el cos però en realitat el que passa habitualment és que la persona ho passa malament a nivell emocional i per intentar no patir és centra en alguna cosa que creu que pot controlar. Però això és una trampa perquè tu no controles el menjar el menjar et controla a tu.
Si t'hi fixes cada vegada va a més, i ja no només és el menjar també t'està influint en el son i segurament estàs molt més irritable.
Penso que és important que demanis ajuda. Intenta parlar-ho amb la persona que tinguis més confiança i estic segura que t'intentarà ajudar.
També crec que podries venir un dia a l'Associació (www.acab.org) a parlar amb nosaltres. Intentarem ajudar-te i orientar-te en tot el que estigui a les nostres mans.
Molts ànims i de veritat, demana ajuda!
Carlota López Ballestar
Psicòloga