Per què és tan difícil?
Aquesta és la primera vegada que faig una consulta, però és un tema que em té una mica preocupat de fa força temps. El cas és que estic enamorat d'una noia més petita que jo de fa gairebé un any, o fins i tot més. He arribat a tenir parella i acabar-ho deixant perquè no puc oblidar-la. Al principi, és a dir, quan em va començar a agradar vam començar a parlar i vam acabar liant-nos, quedant... però de repent va tornar amb el seu ex: el primer problema esdevé en que el seu ex és un dels meus millors amics, i sé que li va marcar molt, no sé com ens hagués afectat que la relació amb ella i jo hagués funcionat. Va anar passant el temps i ens vam distanciar, es pot dir que ella passava de mi. I mesos més tard tornava a tenir parella, un personatge que l'únic que li ha aportat són males influències, baralles, plors, ratllades... però sorprenentment ella està cegament enamorada. Jo segueixo igual, no puc treure-la del meu cap i dia rere dia intento que se'n doni compte però sense èxit. Potser sóc una mica pesat, vaig pensar arribat el passat desembre, però al començament de l'any vam tornar a tenir un afer, aquest cop més sentit, que pareixia que anés a algun lloc, em va confessar que li agradava, que sentia alguna cosa per mi, però res més allunyat de la realitat, al cap de dos setmanes més ja tornava a anar amb el personatge esmentat abans. I aquí estic, dia rere dia demanant explicacions, juga o no juga amb mi? segueixo lluitant, i si no ho faig, qui em pot assegurar que l'acabaré oblidant? Em situa a la seva friendzone, i llavors perquè quan no té parella va amb mi, potser no sap estar sola.. no sé que pensar, el cas és que m'afecta a mi i a les parelles que he tingut jo i per culpa de tenir-la sempre present he acabat deixant... És una mica llarg, però n'estic fart d'aquesta situació, me l'estimo, però també m'estimo a mi mateix i no puc estar així, sense o amb ella necessito que m'aconselleu. Moltíssimes gràcies!
Helena Angel

Hola Notfound,
Moltes gràcies per atrevir-te a fer aquesta primera consulta, esperem poder ajudar-te, encara que sigui una mica.
La situació no és gens senzilla, em sap greu dir-te que no podem dir-te què has de fer, però sí que podem ressaltar una frase que dius tu, i la copiarem textualment: "estic fart d'aquesta situació, me l'estimo, però també m'estimo a mi mateix i no puc estar així". En la vida hi ha moments i moments i n'hi ha d'altres que marquen un abans i un després, si realment estàs cansat d'aquest tracte d'ella cap a tu, potser podries intentar tancar el tema.
Explica-li com ets sents, com et fa sentir quan actua d'aquesta manera i intenta aconseguir la resposta que determini el teu següent pas: seguir intentant algo que fa tant de temps vols però que no es dona, o donar-te una oportunitat i conèixer a altres noies que sí que vulguin estar amb tu.
Una abraçada i gràcies de nou per confiar en nosaltres!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat