Estic preocupada
El meu novio (18) i jo (15) vam perdre la virginitat fa poc.
Sempre utilizem els condons i revisem que no s'hagin trencat. Mai s'han trencat i ell no va arribar a ejacular el dia que ho vam fer, pero tot i així, el que pasa es que ell té por de que em quedi embaraçada perque ell es preocupa molt per aquest tema. I com que ell té por, doncs a mi em venen inseguretats i ell fa que m'agafi por també.
Si no es va trancar el condó, ni va arribar a ejacular, no tinc risc de quedarme embaraçada oi?
Ajudeu-me siusplau, estic una mica asustada.
No ho penjeu publicament siusplau i si podeu contestar-me lo abans possible us ho agraeixo, gracieeees
Helena Angel

Hola noia 16 anys,
Si heu utilitzat el preservatiu de forma correcte no el risc d'embaràs és gairebé nul. Com s'utilitza correctament el preservatiu:
• És important que sempre comproveu que el preservatiu no estigui
caducat
.
• Guardeu els condons correctament, res de portar-los a la
cartera xafats, deixar-los a un lloc on no els toqui el sol, etc.
• Vigileu a l'hora de treure l'embolcall, que no es faci malbé amb les
ungles o les dents.
• Col·loqueu-lo correctament (seguint les
instruccions) amb el penis en erecció, deixant el dipòsit pel semen
lliure.
• Un cop acabeu la relació sexual, retireu immediatament el
preservatiu
• Comproveu que no s'hagi trencat (ho podeu fer omplint el
preservatiu d'aigua o fent un nus i apretant per veure si hi ha alguna
fuga).
De totes maneres, si mai es trenqués el preservatiu, no perdeu la calma,
recordeu que podeu utilitzar un mètode d'anticoncepció d'emergència, com
la pastilla de l'endemà, que s'ha de prendre el més aviat millor
després de la conducta de risc. Podeu aconseguir-la al CAP, al CJAS, a
la farmàcia o dirigint-vos a un hospital.
Una abraçada i moltes gràcies per la confiança!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat