Mai me liat
Hola tinc 16 anys i encara no he fet el primer peto ni me liat, i soc verge.
Que vol dir ben b liar-se? I hetero, homo? I bipolar? Que se sent quan estas enamorada?
Jo tambe miro les noies de dalt abaix i penso k bona i tal pero tambe em miro els nois sobretot i sempre parlo amb les amigues de nois. No soc lesbi no? Ni bi? Suposo que com tothom es mira les noies i tal. Peto nose k soc pk encara mai me liat amb ningu. Com es fa l amor? On es el cltioris? Com es masturba?
K creieu que soc?
Moltes gracies ajudeu molt
Cristina Albó

Hola XCE,
Mare meva quantes preguntes en una sola consulta, ets una persona curiosa! Copiarem les teves consultes literalment i les anirem responent una a una:
• Que vol dir ben b liar-se?
El que la gent enten per liar-se és fer-se petons a la boca amb una altre persona i com a molt acaronar el cos de l'altre sense arribar a tocar els genitals.
• I hetero, homo?
Hetero i homo fan referència a l'orientació sexual, l'orientació sexual es defineix en funció de qui ens enamorem, amb qui establim relacions estables de compromís, intimitat i passió. Hi ha persones que ho saben des de molt petites i es defineixes ràpid, i d'altres que no. No cal córrer ni presionar-se, cal viure i sentir.
• I bipolar?
La bipolaritat és una enfermetat mental greu, les persones que la pateixes passen d'estats depressius a estats maníacs. Ha de ser diagnosticada i tractada amb medicació per a equilibrar l'estat mental de la persona. Un cop controlat la persona pot fer vida normal.
• Que se sent quan estas enamorada?
L'enamorament és un sentiment molt fort cap a una altre persona, i cada persona ho viu a la seva manera, la definició més objectiva és la que podem trobar al diccionari: "Enamorament és un terme principalment usat al món occidental
per a descriure un procés de passar d'un sentiment de neutralitat cap a
una persona a un altre d'amor. Es pot considerar, segons la cultura, com un procés
inevitable o incontrol·lable amb els risc de posar els amants en un
estat de vulnerabilitat. També es pot definir l'enamorament com un
conjunt de sentiments i de comportaments propis dels éssers humans caracteritzat de fortes emocions
associades a una intensa atracció sexual. El terme generalment es fa
servir per descriure un amor (eventual) que és fort però no pas
necessàriament permanent."
• Com es fa l amor?
L'amor es pot fer de moltes maneres, acariciant, tocant, descobrint, llepant, mossegant, el cos de l'altre persona amb qui estem teninr la relació sexual. En aquesta relació hi pot haver penetració o no.
• On es el
cltioris?
El millor és que ho vegis en una imatge:
• Com es masturba?
Per a masturbar-te pots acaronar el clítoris i la zona del seu voltant, acarona amb els dits de dalt a baixa, de dreta a esquerre, fent cercles, etc... Poc a poc ja descobriràs què t'agrada més.
• K creieu que soc?
El que nosaltres creiem no té importància, creiem que de moment ets una persona curiosa, amb preguntes i ganes de conèxier. No t'atabalis per a posar-te una etiqueta que et defineixi, ja et definiràs, no pateixis.
Gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat