Preguntes d'una noia curiosaa
Hola!
Sóc una noia que tinc 13 anys, potser una mica petita per aquesta pàgina...
Com que se molt poques coses sobre la sexaulitat m'agradaria que hem responguéssiu aquestes preguntes:
-Com pots saber que et vindrà per primer com la regla?
-Que recomaneu més compreses o tampons?
-Que és ser verge?
-Que és l'himen?
-Que vol dir o que és masturbar-te? Que representa que s'ha de fer?
-Cap a quina edat normalment les parelles fan allò?
Moltes gràcies per respondre, admiro molt la vostra feina!!
Helena Angel

Hola Gati29,
Moltes gràcies per escriure'ns i per valorar la nostra feina :) !
Copiarem les teves preguntes i les respondrem una a una, així segur que no ens deixem cap!
• Com pots saber que et vindrà per primer com la regla?
Abans
de la primera regla, és habitual que el cos comenci a donar-te senyals.
Possiblement començaràs a tenir flux vaginal, més quantitat del que ja
puguis notar. El flux és com un líquid blanquinós o transparent que surt
de la vagina.
Si encara no has tacat les calcetes de flux, tranquil·la, hi ha noies a qui no els apareix, o ja apareixerà.
• Que recomaneu més compreses o tampons?
Potser
el millor és acostumar-se primer a la regla, conèixer-la, saber si ets
de regles molt abundants o no, i utilitzar compreses per aquests primers
moments. Després ja provaràs a introduir el tampó, si és el que vols.
• Que és ser verge?
El
que entenem per "ser verge" és no haver mantingut relacions sexuals amb
penetració. Si has mantingut relacions sexuals ja no ets verge, si no
les has mantingut, ets verge.
• Que és l'himen?
L'himen és una membrana que envolta i cobreix parcialment l'entrada de la vagina.
• Que vol dir o que és masturbar-te? Que representa que s'ha de fer?
La
masturbació és la forma que tenim de conèixer el propi plaer, conèixer
què és el que t'agrada, de quina manera, etc... per arribar a sentir
plaer o l'orgasme. El que es representa que s'ha de fer és estimular,
acaronar, ... els genitals i altres parts del cos que siguin agradables o
excitants, però en genetal els nois estimulen el penis i els testicles i
les noies la zona del clítoris.
• Cap a quina edat normalment les parelles fan allò?
Fer
"allò", suposem que és tenir relacions sexuals... No hi ha una edat
concreta, l'última estadística extreta l'any 2016, marcava la mitjana
sobre els 16 anys.
Una abraçada i si tens més preguntes, no dubtis en utilitzar el consultori!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat