Natació...
M'he he apuntat a un curset de natació dues vegades a la setmana per a fer algo de esport i no quedarme tancada a casa. El problema es que em te que vindre la regla el dia avans del dia que he'm toca natació...he utilitzat tampons i copa menstrual (encara que em sembla menys segura, es com si m'anes a embrutar en qualsevol moment) de forma diaria junt amb compreses i fins i tot he anat a la platja amb un tampax. La meva pregunta es si puc fer natació amb la regla, osigi, tirarme de cap i fer esport durant una hora sense que sem surti el tampo o algo. Esque una amiga em va dir que ha ella una vegada se li va sortir del bikini la corda del tampax i una noia em va dir que va plenar la toballola de la platja de sang per culpa de portar tampax aixi que estic cagada...I si pleno la picina de sang??
Cristina Albó

Hola Anonima <3,
Clar que pots fer natació i esport amb un tampó o la copa menstrual. Depenent de quanta quantitat de sagnat treguis necessitaràs utilitzar una mida de tampó o una altre, sinó la copa menstrual. si utilitzes tampons, ves controlant que el fil no se't surti, col·loca'l bé i ja està.
No tacaràs tota la piscina de sang perquè la regla no és una ferida oberta i no estàs perdent sang tota l'estona i la mateixa quantitat. Per tant, tranquil·la. De totes formes, si t'has de quedar més tranquil·la parla amb la monitora o el monitor i comenta-li que aniràs al bany de tant en tant per comprovar que tot està ben col·locat, a la que agafis la confiança, veuràs que no necessites anar comprovant.
Una abraçada i a gaudir de la natació!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat