Anorèxia
Hola, bon dia.
Tinc una molt bona amiga que té un problema diagnosticat que sempre es posa malalta de seguida, doncs el cas és que ja fa alguns mesos que quan mengem juntes, ella sempre acaba tirant el menjar perquè diu que no té més gana. Doncs la qüestió és que l'altre dia va anar el metge pel tema del seu problema i quan la va pesar i tal, li va dir que pesava molt poc per la seva altura i llavors jo li vaig dir que el metge tenia raó, perquè ella menja molt poc i bueno que em va dir que l'havien agafat per ser model i llavors jo vaig pensar que podria no menjar pel tema de model, però tampoc li vull dir res d'això per si no ho hagués pensat que deixes de menjar pel tema de model.
No sé si m'he explicat bé, però necessitaria ajuda, estic molt preocupada per ella...
Mari Angels

Hola!
Pel que ens dius, estàs preocupada per una amiga teva, ja que observes que últimament llença el menjar i cada cop està més prima. A més a més, tens dubtes de si ho fa a propòsit pel fet que l'han agafat com a model. La teva preocupació és molt lògica tenint en compte que el prototip de bellesa en les  models és precisament molt prim. És molt possible que hagi començat a menjar menys des de que l'han agafat per aquest treball. Crec que estaria bé que parlessis sincerament amb ella i li diguis quina és la teva preocupació. Com que sou amigues, segur que t'escolta i és possible que es sinceri amb tu sobre la seva situació. Si realment està deixant de menjar per aquest tema, es pot estar exposant a acabar patint una malaltia del comportament alimentari com l'anorèxia o la bulímia, que realment són molt greus i limiten molt la vida de les persones que les pateixen. Et recomano que siguis sincera amb ella tal i com t'he dit, i li facis saber quina és la teva preocupació, a veure què et respón. A més  a més, ens comentes que té un problema pel qual es posa malalta molt sovint, i el fet de no menjar o menjar molt menys pot agreujar la seva malaltia, ja que un cos que no està ben nutrit és molt més propens a tenir malalties. També t'aconsello, si et sembla bé, que ens facis la teva consulta al nostre correu de l'ACAB (associació contra l'anorèxia i la bulímia): consulta@acab.org. Des d'aquesta consulta, que també és anònima i gratuïta, et podem respondre tots els teus dubtes sobre el comportament de la teva amiga si té a veure amb un trastorn del comportament alimentari. A més a més, també li pots dir a ella que es possi en contacte amb nosaltres al mateix mail si, una vegada hagi parlat amb tu, es sincera i creus que pot estar en risc de malaltia.
Per últim, però molt important, crec que si finalment el problema de la teva amiga és una malaltia del comportament alimentari, seria necessari trobar la forma de parlar amb els seus pares i explicar-lis la situació. Una persona amb una malaltia d'aquest tipus necessita ajuda professional per tal de poder sortir d'ella.
Espero haver-te ajudat.
Una abraçada.