Por a intimar? Inseguretat?
Hola!
Gràcies per atendre la meva consulta.
Fa teps vaig escriure per parlar del mateix tema i mai vaig obtenir resposta. Com és un tema que em preocupa vull tornar a consultar-vos-ho.
Sóc una noia de 18 anys. Fa aproximadament 2 anys vaig perdre la virginitat amb el que era el meu actual novio en aquell moment. El que passa, és que no he tornat a tenir relacions sexuals des d'aleshores.
El problema, és que potser hi tinc ganes, però tinc una espècie d'inseguretat que sempre em tira enrere a l'hora de la veritat. Potser li agrado a un noi, i jo a ell, però quan arriba el moment de flirtejar en serio, no sé per què, m'entra por i no vull arribar més lluny...
Realment jo tinc ganes de gaudir d'una sexualitat lliure, però no sé per què, m'entra un sentiment d'inseguretat fort que no em deixa continuar.
També veig al meu voltant la gent que gaudeix d'una sexualitat plena, mantenen relacions amb gent lliurement i a mi m'agradaria fer-ho. Però és com si una part de mi tingués por de sentir-me una malament després perquè m'empenedeixo, de no fer-ho bé, etc. I també una part molt gran de mí té la sensació de que estic com regalant-me.
És bastant difícil d'explicar, i suposo que també d'entendre, però necessito ajuda, en serio...
Tampoc l'origen del problema pot ser la meva família, ja que són molt oberts i sempre recolzen les meves decisions i opinions.. (Ho dic perquè sé que hi ha gent que té famílies difícils i això pot provocar inseguretats!)
Espero de tot cor que pugueu ajudar-me.
Una abraçada!!!
Mariona Busto

Hola Yeye!
En primer lloc, disculpa si va quedar una pregunta teva sense resposta. Solem anar per ordre d'arribada sense deixar-ne cap sense contestar.
És complicat saber exactament d'on ve aquesta inseguretat que et bloqueja i no et permet gaudir de la teva sexualitat de forma lliure. No sabem si vas tenir alguna mala experiència o vas fer alguna cosa de la qual no estaves del tot convençuda, i això ha provocat que li hagis agafat cert respecte al sexe i que et faci por passar-ho malament, per poder-te penedir del que has fet...
Ens expliques que tens 18 anys, i potser estaria bé que poguessis consultar això que et passa amb un professional de la psicologia especialitzat en temes de sexualitat. Per aquí al consultori és difícil donar-te una explicació encertada d'això que està passant, i segurament si en pots parlar amb tranquil·litat i es pot analitzar què està passant, aconsegueixes desbloquejar aquest nus i fer front a aquestes inseguretats que t'ho estan fent passar tan malament.
Ens sap greu no poder-te donar "la solució" concreta al que et passa, pensem que necessitem profunditzar més per saber exactament què està passant i com podem "superar-ho"!
Una abraçada ben forta i moltíssimes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat