Molts dubtes
Hola, tinc 15 anys i medeixo 1.60 i peso 41kg.
Quan vaig a ferme la revisio al pediatra amb diu que no es preocupant perque sempre desde bebe he sigut aixi, i com que menjo quan tinc que menjar no pasa res. Que es la meva constitucio. Pero a mi no magrada perque sem marquen mmolt els ossos. Ami no magraden els dolços i aixo tambe dificulta que men gordi. He calculat quan cremo sentada i cremo bastant. Soc aixi, el meu metabolisme es aixi. Pero ami no magrada. I cada cop sere mes alta i mes gran i no fa goig de veure. Al setembre mapuntare a un gimnas per augmentar la meva massa muscular crec que es lo millor perque aixi guanyare pes. I a sobre tindre mes muscul pq estic fofa. I com e dit no magrada. Que en penseu? Creieu que fare malament en aumentar massa muscular?
Per cert, quins aliments tenen mes calories?
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori.
Com tu dius, i tal com t'explica el metge, sembla que tens una predisposició genètica a estar prima i tinguis un metabolisme molt actiu de manera que segurament et serà difícil augmentar de pes. Has de deixar-te temps per seguir creixent i per això és important que no t’obsessionis i que no comencis a alterar la teva alimentació ni el teu cos, fent peses per exemple.
Pensa que quan el que fas és muscular el que fas és contraure el muscle, això fa que dificultis el ritme de creixement. Per això és diu que és tant dolent fer peses mentre t’estàs desenvolupant.
A nivell d’alimentació, el primer de tot és que mengis de manera equilibrada i facis els 5 àpats al dia. Fins i tot en el teu cas et podria anar bé fer un petit ressopó abans d’anar a dormir i prendre un got de llet amb sucre o xocolata i alguna galeta, un iogurt amb mel i fruits secs, etc. Res que sigui molt pesat ja que sinó potser et sentarà malament.
També has de menjar tots els grups d’ aliments, els hidrats de carboni com la pasta, arròs, la patata, els cereals, etc., les fruites i verdures que hem de menjar 5 cops al dia, menjar lactis (sencers) 4 cops al dia, i combinar les proteïnes animals i vegetals cada dia. S’ha de tenir en compte que em de menjar més peix, pollastre, ous i llegums que carn vermella i embotit. Els hidrats de carboni els has de menjar a cada àpat ja que t'aportaran energia durant tot el dia. Un altre aliment que és molt saludable i pot anar-te bé són els fruits secs, com les ametlles, les nous, els cacauets, etc. Menjar proteïnes en excés és molt dolent per el pàncrees i el fetge, no ho facis ja que no aconseguiràs res més que empitjorar la teva salut.
Per tant, a nivell de resum et recomanem:
-seguir una dieta equilibrada fent els 5 àpats bàsics al dia
-fer un ressopó abans d’ anar a dormir
-menjar hidrats de carboni a cada àpat i augmentar els que menges
-els lactis prendre’ls sempre sencers
-prendre mel i sucre i no edulcorants
-prendre fruits secs
-acompanyar els dinar i sopar amb una mica de pa
-pots prendre pastissos, magdalenes etc. de manera moderada
-pren força formatge
Entenc que tinguis ganes de canviar-ho però a vegades cal intentar acceptar-nos com som.
Espero que et sigui d'ajuda.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga