Distorsió? Anorèxia?
Hola
Actualment pateixo depressió, ansietat, insomni i estrés post traumàtic com a conseqüència d'un assetjament escolar de 7 anys de durada... (Tot això està diagnosticat, vaig al psicòleg i al Psiquiatra i prenc medicació)
Fa 3 anys vaig passar per una anorèxia que em va controlar un psiquiatra a part d'una depressió...
Ara he tornat a deixar de menjar per la situació emocional... He anat al metge i m'ha dit que m'he aprimat, he de prendre suplements alimentaris, apuntar el que menjo, etc.
El cas és que tothom em diu que estic massa prima (48'5kg i 1'65 cm) però jo em veig normal...
Podria ser una distorsió meva? Podria ser anorèxia?
Alba Garcia

Hola guapa!
Gràcies per escriure al consultori!
Això que ens expliques és molt dur... ets molt valenta per compartir-ho!
A vegades quan una persona pateix ansietat, depressió, és possible que puguin aparèixer altres problemes. Dius que havies passat una anorèxia, i que et van fer seguiment psiquiàtric. A vegades quan hi ha diferents coses que ens passen, els especialistes (psicòlegs i psiquiatres) han de prioritzar quin problema s'ha de tractar primer, perquè a vegades no és recomanable tractar-ho tot alhora.
Amb el teu pes i la teva alçada, hem calculat l'índex de massa corporal i ens ha sortit que estàs en infrapes. Amb això i el que ens expliques no podem saber si ara estàs passant per una anorèxia. La distorsió de la imatge, és quan una persona veu el seu cos d'una manera que s'allunya molt de la realitat, per exemple una persona pot pensar i sentir que té una cintura molt i molt ample, i en realitat és estreta. La distorsió és un dels símptomes que poden aparèixer quan es pateix un trastorn alimentari, com la anorèxia, perquè això no vol dir que l'estiguis passant, tot i així és un indicador de risc.
Pots explicar-ho als teus pares, perquè et puguin fer costat i et recomanem que ho expliquis al psicòleg i al psiquiatre que t'està portant el tractament per tot el que estàs patint actualment, i ells puguin valorar la situació.
Si deixes de menjar perquè no et veus bé a tu mateixa, pots posar en perill la teva salut física i mental. Entenc que passar per tot el que has passat no és gens fàcil, així que més que mai et necessites a tu mateixa per lluitar! No lluitis contra tu!
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org