Dieta vegana
Fa molt de temps que m'estic plantejant en començar una dieta vegana. Pero no sé com començar-la, em podríeu dir com puc començar, algunes idees. I també com puc convencer la meva mare perque em deixi, jo em vull fer vegana pero ella no em deixa tot i que ja tinc 17 anys.
Alba Garcia

Hola guapa!
Gràcies per escriure al consultori!
Nosaltres sempre recomanem que si es vol prendre la decisió de seguir una dieta vegana o vegetariana es faci a partir dels 18 anys per un motiu: perquè ja som adultes per prendre decisions i responsabilitzar-nos de la nostre vida.
Seguir una dieta vegana o vegetariana no ha de suposar cap problema per la salut, sempre que es faci bé i es tingui consciencia de com poder compensar els nutrients que necessitem dels aliments procedents d'origen animal. Això segurament podrà ajudar-te per parlar-ho amb la teva mare.
Primer et recomanem que tinguis molt clar els motius per voler fer aquest canvi, i que busquis els diferents tipus de modalitats (dieta vegetariana, dieta vegana, dieta crudivegana,...). El segon pas i més important és demanar ajudar a un/a professional (nutricionista per exemple) per poder seguir amb una dieta equilibrada i saludable. T'ajudaran a buscar alternatives per poder adquirir nutrients i vitamines com la B12 que la solem adquirir en aliments com per exemple la carn de vedella.
Espero haver-te ajudat!
Una abraçada :)
Alba Garcia
Psicòloga
www.acab.org