Obsessió
Fa cosa d'uns tres anys que vaig començar a obsessionar-me amb el pes i el menjar pensant que si m'aprimava trobaria l'anomenada "felicitat" i em sentiria bé amb mi mateixa i totes aquestes històries; mai hagués pensat que m'acabaria destrossant .
Vaig començar deixant de menjar i al principi va ser relativament fàcil, vaig aconseguir aprimar-me molt fins al pes que volia i tot semblava que havia d'anar a millor però no em vaig adonar que el malson acabava de començar.
L'any següent fent el mateix no acabava d'aconseguir el resultat que volia i vaig començar a vomitar el que menjava i a fer molt esport, però no em va servir, era com si el cos s'hagués estancat en un pes concret i no volgués baixar més. Finalment vaig decidir fer-ho de la forma més saludable que en teoria és menjar sa i fer esport però saps una cosa? Que m'he engreixat encara més! I ja no sé què fer, nomès sé que estic cansada de tot aquest tema perquè he arribat a un punt en el qual no puc viure tranquil·la si no em peso cinc cops el dia (on cada cop la bàscula marca alguna cosa diferent i això em posa dels nervis) i on no puc menjar sense contar les calories exactes que conté cada aliment, els greixos i els hidrats de carboni...i simplement això m'està matant.
Necessito saber què he de fer, creus que hauria de perdre pes?
Tinc 15 anys, peso uns 42 Kg i faig aproximadament 1'57 cm.
Alba Garcia

Hola guapa!
Gràcies per explicar-nos la teva situació!
De tot el que els expliques, hi ha unes quantes coses que vull subratllar:
"Simplement això m'està matant"
"Pensant que si m'aprimava trobaria l'anomenada felicitat"
"Mai hagués pensat que m'acabaria destrossant"
"El malson acaba de començar"
"No puc viure tranquil·la"
Amb tot això que has compartit arribo a una conclusió: Estàs patint. Estàs patint per la teva imatge, pel menjar i per la teva salut.
Amb el pes i l'alçada que ens has dit, hem calculat el teu índex de massa corporal i ens ha sortit que estàs per sota del que es considera un pes saludable. Què vol dir això? Primer que no necessites baixar de pes, perquè estàs posant en perill la teva salut! No només la salut física, sinó també la mental i emocional. I segon, això et fa patir molt i ho vius, com ho has dit al títol de la consulta, com una obsessió.
Aquestes frases que t'he copiat del teu text, són les claus per veure que t'està passant alguna cosa. No sé si has sentit a parlar dels trastorns de la conducta alimentària (TCA), estan dins dels anomenats trastorns mentals i es caracteritzen per tenir obsessió per controlar el pes i la figura (voler-se aprimar, fer molt d'esport, pesar-se molt...), i tenir problemes amb el tema de l'alimentació (deixar de menjar, vomitar, fer afartaments,...). Quan una persona està afectada per un TCA pot presentar una cosa que es diu distorsió de la imatge: la persona es veu grassa quan realment està molt prima.
Nosaltres des d'aquí el consultori no podem saber si el que et passa a tu és podria considerar un TCA o no.
Et recomanem dues coses:
Tot aquest patiment, no l'has de passar tu sola... segur que ho estàs passant molt malament i tot aquest tema t'angoixa molt, així que estaria bé que ho poguessis explicar als teus pares perquè junts pugueu trobar una solució.
Ens pots trucar al 93 454 91 09 (a partir del 4 de setembre) i podrem parlar més tranquil·lament del que t'està passant.
Has sigut molt valenta per poder explicar-nos tot això! Ara t'animem a que ho puguis vèncer per poder: acabis amb aquest malson i puguis viure tranquil·la i ser feliç estimant-te i acceptant-te a tu mateixa.
Espero haver-te ajudat!
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org