Lgtb
Hola adolescents.
Volia parlar-vos d'una cosa que em porta passant fa un temps. La meva orientació sexual és molt fluida de manera que no em puc definir, amb plena exactitud, entre lesbiana o bisexual, això no em preocupa, no és el meu problema. La qüestió és que des de fa un temps, no sabria ben bé dir quan, i tot i que no tinc cap inconvenient a dir / parlar sobre la meva orientació sexual amb els meus amics, malgrat que la meva germana ja ho sap i no tingui cap problema o cap "fòbia" pel que fa a això (ja que sóc la primera a defensar els nostres drets, tinc amics que pertanyen a la comunitat i seria més que absurd en la meva situació) em sento malament. Sé que no és res dolent, que no està malament ser així, però de totes maneres em sento malament, tinc unes ganes estúpides de plorar per aquest tema. Són com baixades espontànies i no sé què fer perquè la veritat no entenc per què em sento així malgrat tot.
També em sento sola, no d'una forma completament literal, perquè tinc molts amics i familiars que em volen i em donen suport, però si és veritat que considero que hi ha molt poca gent LGTB / LGBT al meu voltant.
És veritat que a través d'associacions i coses per l'estil és possible que conegui gent que pugui tenir els mateixos problemes que jo referent a això, però tot i que el meu poble és gran, no té cap associació LGTB, i no em puc moure per altres pobles propers.
Per finalitzar (crec que sóc, des de fa temps, la persona que està fent la consulta més llarga), aquest any m'agradaria comentar-a les meves companyes de classe sobre això, ja que vaig començar amb els meus amics, vaig segui amb la meva germana, i cada vegada tinc menys ganes de convertir-me en una mentidera compulsiva "pel que diran". Amb elles no és que tingui una relació d'amistat molt forta però, ja que passo força hores al dia amb elles i alguna altra vegada surt el tema "nois", quan em pregunten o simplement surt el tema, m'agradaria no estar mentint. El que passa és que pràcticament en tots els casos que conec de persones que van comentar als seus companys de classe, els han estat fent bullyng, fins i tot fa poc es van ficar amb una amiga pel carrer quan anava amb el seu millor amic, tot s'ha de dir que la gent que es van ficar amb ella eren "canis" i "chonis" i bé, tampoc és que tinguin molt respecte per ningú. Principalment tinc por que em puguin molestar, s'expandeixi per tot el curs, i torni a ser el centre de rumors i d'atenció.
En fi perdoneu per la consulta tan extensa que he escrit i moltes gràcies per endavant per llegir això. Espero que em pugueu donar algun consell o la vostra opinió. Moltes gràcies.
Laia Sala

Hola bonica,
T'agraeixo la teva sinceritat en aquesta consulta. Crec que es podria dividir en dos temes diferents:
" target="_blank">Homofobia interiorizada
• la por a explicar-ho a altres persones. Les persones del teu entorn reaccionaran segons els seus propis valors i judicis. No pots influir en la seva reacció però sí que pots actuar segons els teus propis valors. És a dir, és important que actuis segons el teu criteri i si vols parlar de noies quan elles parlen de nois, endavant! T'has de sentir lliure per expressar què sents i si no t'accepten... potser no és l'entorn que vols, no creus? Estic convençuda que tindràs reaccions que et sorprendran (algunes cap a pitjor però la majoria cap a millor, ja veuràs!) Recorda que tens el suport de la teva germana i dels teus amics... així que ja tens tot el que necessites!
• Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25