Grans al cul :(
Hola!
El meu problema es que des de fa moltíssims anys he tingut grans al cul i ja no sé que fer per treurel's. He anat al dermatolag i m'he provat mil cremes i res! Són com granets petits i vermells i alguns liles de ma marca! Mai vull fer res amb els tius per aquest problema ja que em sento molt acomplexada i no he anat a la platja tampoc per aquest problmea ja que no vull que ningú em vegi que ho tinc. Si us plau que puc fer? Coneixeu casos d'aquests? Alguna solució?
Gràcies!
Lídia Planas

Hola guapa,
Els granets al cul poden tenir causes molt diverses: poden ser deguts a canvis hormonals, reaccions al·lèrgiques o, en d'altres ocasions, provocats per la calor i la suor. Són moltes les persones que, a vegades, en pateixen. Nosaltres et podem recomanar que utilitzis un sabó suau per netejar bé la zona, evitant els sabons i exfoliants amb perfum. Sí que pots fer servir un exfoliant amb sucre o sal per descamar la pell una o dues vegades a la setmana i eliminar les cèl·lules mortes. Precisament, els banys de sal al mar també et poden ser molt beneficiosos.
En tots els casos, recordem que sempre és fonamental seguir una dieta equilibrada i saludable, que passa per incloure més aliments com els peixos (salmó, diferents tipus de tonyina,,...) o l'oli d'oliva, ja que són antiinflamatoris naturals.
Si, malgrat tot, els grans són persistents i van en augment, serà necessari que visitis de nou el metge.
Una abraçada bonica!
Lídia Planas
Titulada en Quiromassatge i maquilladora professional.
Especialista en aparells estètics i cosmètica.