Asexual?
Hola!
tinc una pregunta que, no em preocupa en excès, pero m'agradaria saber si l'asexualitat dura per sempre. el tema es que tinc 15 anys i el cop que mhe liat, no he sentit cap tipus d'atraccio cap a ell. també mha agradat gent, pero mai mhan atret sexualment. soc asexual? no se de res que m'exciti i magradaria saber si aixo es normal o canviara.
mersii!
Cristina Albó

Hola Janings,
Quan parlem d'asexualitat, fem
referència, a grans trets a aquelles persones que no tenen interès en
l’activitat sexual. No senten atracció sexual cap a
l’altre. No es considera un trastorn sinó una característica de vida, una condició.
Sovint
es pot confondre amb un baix desig sexual o una aversió al sexe, però
es diferencien de l’asexualitat perquè en les primeres hi
ha una causa que genera un malestar. L'asexual no té malestar per no
tenir relacions sexuals (per aquest motiu l'asexualitat no es pot
diagnosticar).
Nosaltres no podem saber exactament què et
passa (sobretot només amb una consulta online), però esperem que aviat
entenguis què t'està passant ;)
De totes maneres, pensa que el fet que ara no t'atregui el sexe, no significa que en el moment que tinguis
parella la teva curiositat entorn de la sexualitat augmenti.
No t'amoïnis,
intenta gaudir dels moments i si no et ve de gust, no et ve de gust, no
ens hem d'obligar a tenir relacions sexuals.
De totes formes et deixem un enllaç on trobaràs molta informació de tot el que envolta l'asexualitat http://www.asexuality.org/sp/sobre-asexualidad
">
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Cosulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat