Hippie con problemasssss (aixi em trobo)
Bones,
Soc una noia de 16 anys i tinc un nòvio de 19. Portem casi 9 mesos. Quan en portàvem 6 vam decidir provar mètodes anticonceptius per a les relacions sexuals. Vaig anar a la llevadora i amb recepta del metge vaig aconseguir pastilles, pero al cap d'un mes les vaig deixar perquè m'havia sortit una taca marró a la cara (efecte secundari inclòs en les instruccions). Unes setmanes després de deixar-les, la taca va desaparèixer. Un mes després vam decidir provar l'aro vaginal, que segons em va dir el metge, no passa la barrera hepàtica, per tant no em sortirien taques. Durant tot el mes en el qual hem utilitzat l'aro mai s'ha corregut a dins, vam començar a tenir relacions sexuals sense preservatiu una setmana justa després de la inserció. El problema és que, a la meva setmana de descans de l'aro, estic al 4t dia i encara no m'ha vingut la regla, i m'està sortint una altra taca a la cara. Soc una noia de pell blanca, però mai a la vida m'havien sortit taqued tan ràpidament. Les meves preguntes són:
1. Hi ha moltes possibilitats d'estar embarassada? Si es així, em puc fer un test d'embaràs? (Si mel faig tecnicament ha de passar una setmana després del retras de la regla... pero llavors ja tindré l'aro a dins...)
2. Puc ferme un test amb l'aro a dins? Si es que no, he desperar mes de 1 setmana del retras?
3. Em poso l'aro o espero a ferme el test i saber la resposta?
Mariona Busto

Hola La chika del maíz!
Quan s'inicia un nou mètode anticonceptiu hormonal es recomana que durant el primer mes es faci servir doble mètode (hormonal i preservatiu).
El test d'embaràs pot fer-se a partir del primer dia de falta de regla, ja que si estàs embarassada, és a partir d'aquest moment que el test pot detectar l'hormona de l'embaràs.
De totes maneres, veient que l'anell també t'està donant efectes secundaris, ja que la taca ha tornat a aparèixer, et recomanem que tornis a demanar hora amb el ginecòleg perquè pugui valorar-ho. A més, podràs aprofitar la visita per assessorar-te sobre mètodes anticonceptius i valorar, si cal, alguna altra alternativa.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat