Menjar
Hola! No se com començar així que vull agraïr que contesteu a els nostres dubtes per intentar ajudar-nos.
Fa uns mesos em vaig començar a obssesionar molt amb el tema del menjar, el meu pes... en plan menjava menys de lo habitual i sempre intentava evitar aliments "no saludables". Però fa un mes o aixi aquella obsessió semblava que va desaparèxier, continúo intentat menjar sa però no de manera obssesiva sino per tenir una vida "saludable", i ara fa poc ,potser una setmana, la meva alimentació ha canviat molt. A casa la meva mara fa règim i el menú és igual per a tots, però per berenar o quan acabo de dinar, sopar... em venen com moltes ganes de menjar del que sigui. Tant puc menjar fruites com menjar "basura" xocolata, nutella a cullardes, galetes, cereals, pa, fruits secs... en definitiva, menjo el que sigui per tal menjar no perque tingui gana i no puc parar.
No en tinc ni idea de perquè he passat de menjar poc a fer-me aquests "atracons".
Gràcies.
Alba Garcia

Hola guapa!
Primer de tot gràcies pels agraïments! A nosaltres ens encanta poder-vos servir d'ajuda i respondre als vostres dubtes i a les vostres consultes!
Ens expliques que fa uns mesos et vas obsessionar amb el tema del menjar i el pes (vas reduir quantitats i evitaves menjar alguns aliments). Fa un més que aquesta obsessió s'ha reduït, però ara fa una setmana, a casa teva s'han canviat els hàbits alimentaris i has començat a menjar després dels àpats o en els berenars "sense gana" i "sense poder parar".
Dius que no entens com has pogut passar de voler fer restricció alimentaria a fer afartaments. Segurament no hi ha una explicació causal ni clara, però si que poden haver-hi coses relacionades. Fa uns mesos com et senties amb tu mateixa? Dius que volies baixar de pes, això és perquè segurament no et veies bé?
La insatisfacció corporal és un símptoma important de la baixa autoestima, i una baixa autoestima és un indicador de risc de patir problemes relacionats amb els trastorns de la conducta alimentària, com també ho és el desig de aprimar, el control del menjar i el control del pes. Abans de voler fer canvis en el nostre cos (i començar a fer dieta) hem de valorar amb un o una profesional si ens cal baixar o augmentar de pes. Perquè si ho fem sense supervisió, podem posar en greu perill la nostre salut. No només la física! També la salut mental i emocional. Tampoc sabem que vol dir per tu seguir una dieta saludable. Moltes vegades podem tenir creences errònies sobre el que són aliments saludables. Per tot això et recomanem que si tens dubtes en aquest aspecte puguis demanar-ho al teu metge de capçalera.
Moltes vegades, darrera un afartament i ha molt patiment. No sé si és el teu cas, però hi ha persones que mengen de manera compulsiva tot i no tenir gana, perquè no ho poden controlar. D'alguna manera es senten tristes, buides, insatisfetes, o tenen molta ansietat i intenten calmar aquestes emocions a través del menjar. Per això mateix abans et preguntava com et sents amb tu mateixa o si hi ha alguna cosa que et preocupi.
Estaria bé que poguessis explicar això que et passa a la teva mare o al teu pare. No sabem quin tipus de dieta esteu realitzant en familia, però seria bo consultar amb un professional si per tu és adequada, ja que encara ets adolescent i t'estàs desenvolupant.
Espero haver-te ajudat!
Un petonet :)
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org