Pes
Bones! Tinc 14 anys i no sé si tinc un pes "correcte" o no...
La meva alçada és de 1'50 aproximadament i peso uns 42kg, no estic del tot desenvolupada (tinc molt poc pit i tal...) i desde petita he sigut una persona petitona i que sempre ha estat prima, tot hi que evidenment fa un o dos anys amb el canvi i tot això de pubertat he engreixat una mica.
Moltes gràcies.
Petons i abraçades per ajudar!
Alba Garcia

Hola bonica!
Primer de tot, no ens agrada parlar de pes "correcte"! El pes sempre és correcte a no ser que la bàscula estigui espatllada! Canviem el terme per pes saludable.
Saber si el nostre pes és saludable no només depen del número que marca la bàscula i de l'alçada... també és important conèixer els hàbits de la persona. En definitiva el més important no és un número, sinó que la persona porti un estil de vida saludable i estigui a gust amb ella mateixa.
Si el que et preocupa és saber si per la teva edat el pes que tens és el recomanable, t'aconsellem que puguis anar al teu metge de capçalera, perquè encara estàs en desenvolupament.
També ens comentes que amb "el canvi" dius que t'has engreixat. La pubertat implica que el nostre cos evoluciona, passem de ser nenes a dones. El cos d'una dona amb el cos d'una nena és molt diferent! I és normal que al principi ens costi d'acceptar aquest canvis. Però és bonic veure que creixem! Per tant et proposo que puguis estimar el teu cos i anar observant com va canviant.
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga
www.acab.org