Preguntes
Hola!
A veure tinc 13 anys i medeixo 1,65 mes o menys i peso uns 50 kg. Jo crec que està bé però no se. El cas és que a l’estiu he menjat més que lo avitual i m’he engreixat una mica. Ara tinc més cames i panxa. El fet de les cames no m’importa però la panxa sí perquè ara no la tinc completament plana i abans sí. Què puc fer per fer que torni a estar plana del tot? Faig 2h de hip hop per setmana i 2h de E.F. i alguns exercicis a casa a vegades.
La veritat és que no se que fer...
Gràcies
Alba Garcia

Hola Clua!
Com molt bé has dit, per la edat que tens estàs en un pes saludable!
Pensa que segurament estàs a l'etapa de la pubertat i és el moment en que el teu cos de nena, es va convertint en un cos de dona. Encara que pensis que aquest estiu hagis menjat una mica més (sempre ens passa a tots i a totes en època de vacances, és normal i no passa res si no fem un canvi de pes brusc), pot ser que aquest canvis es donin per la pubertat i no tant per això que dius.
Quan el nostre cos es comença a desenvolupar a la adolescència, els canvis que experimentem les dones són: creixement del cos, aparició de pèl, creixement dels pits i mugrons, eixamplament de malucs, cuixes i panxa...
És normal que la panxa d'una dona no sigui completament plana.
Entenc que a vegades costi d'acceptar els canvis del nostre cos. Tampoc ajuden els cànons de bellesa que ens marca la societat, on se'ns diu que les dones per ser boniques hem de tenir panxes planes, estar molt primes.... NO PODEM SEGUIR COMPARANT-NOS AMB TOT AIXÒ!
Veig que fas bastant esport, i està molt bé! És important seguir uns hàbits saludables per estar sanes. I podem fer alguns exercicis per mantenir-nos en forma! Però és important que ens puguem acceptar i estimar tal i com som, i no obsessionar-nos en voler canviar el nostre cos, per arribar a una figura que no representa a la majoria de dones de la nostre societat.
Espero haver-te ajudat bonica!
Una abraçada :)
Alba Garcia
Psicòloga
www.acab.org