negativitat d'influència? (urgent)
Veureu ( i perfa per la resposta no digau que tinc que acceptar tal com és i eixes coses)
Tinc una millor amiga que és moooolt negativa, sempre està mal, pensa que tots la jutjen, etc. Jo sóc molt alegre, també tinc altibaixos però no sempre. Ella sempre s'enfada per qualsevol tonteria amb persones de l'entorn, a vegades li venen venades (encara que molt poques) de un moment on em diu imbècil o estúpida cabrejada per què joestava fent un xiste que no fa mal a ningú. Encara que enseguida se li passa a mi m'afecta. Ja li hemdit que vaja a un psicòleg, però res.- m'encantaria tindre una millor amiga més vividora de la vida!
LA RAREZ ES BONICA, JO HO SÓC. Però en positivitat. No sé si això m'afecta per què en estiu vaig al poble de ma uela i sempre estic feliç (diferent grup d'amics) i en hivern vaig en ella i tal i intente que no coincidim en classe, que no quedem soles, etc. Soles per què em senc trista!) No sé si dec allunyar-me o comprendre-la...bé, sé que seria millor comprendre però arriba un punt que la comprensió ja no mola.
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
Molts gràcies per escriure’ns. Entenc exactament el que dius, la relació amb els altres i el seu estat d’ànim ens influeix molt i a vegades nosaltres podem estar molt contents i sentir-nos malament perquè l’altre està trist o enfadat.
Penso que la teva amiga ho està passant malament, sembla que està trista i que té molt baixa autoestima i d’alguna manera això acaba afectant molt el seu estat d’ànim. Ella té dret a estar així… tots tenim dret a estar malament però per altre banda ha de poder respectar als altres, en aquest cas a tu, que sembla que ets la seva millor amiga i la persona a la que li té més confiança.
Amb això vull dir que has de parlar amb ella i dir-li que et tracti bé, que entens que ella està malament però que això no vol dir que pugui insultar-te o parlar-te malament. Jo si fos tu li diria i si en el moment fa això li diria, “com ara no ets capaç de tractar-me bé, no em ve de gust estar amb tu, quan et calmis avisem i ho parlem, però no així no vull”.
Crec que és important que pugui demanar ajuda, si no vol també podeu intentar parlar amb els seus pares. A vegades no s’adonen del que passa, perquè vosaltres passeu més hores amb ella.
Sempre tens l’opció d’allunyar-te, però crec que pots intentar altres coses primer. Escoltar-la, estar al seu costat però amb respecte.
També intenta estar amb més gent, perquè no se’t contagi tant. Tu també tens dret a passar-ho bé… faltaria més.
Estàs sent molt bona amiga!
Una abraçada molt gran.
Carlota López Ballestar
Psicòloga