Cachimba (shisha)
Hola! Voldria preguntar si fumar amb cachimba (shisha) és tan perjudicial com fumar amb el tabac, si ho és menys, més, etc. També m'agradaria saber els efectes que et pot produïr. (A la cachimba hi posariem tabac en forma de gelatina de qualsevol gust) Moltes gràcies!
Sara Bujalance

Hola! Tant la cachimba com els "pitillos" ordinaris són iguals de perjudicials per a la salut. Tots dos sistemes contenen nicotina, alquitrà i metals pesants. No et puc recomanar cap dels dos perquè tots dos provoquen, aproximadament, els mateixos perjudicis per a la salut. Hi ha la creença popular de que fumar en cachimba és menys dolent, però és una creença errònia, totes dues maneres són perjudicials de la mateixa forma. El tabac, en cachimba o en cigarretes, perjudica la salut en general, augmenta la probabilitat de patir càncer, malalties respiratòries i malalties cardiovasculars. El millor consell que us puc donar és que no fumeu res! Molts petons!!