Decisions difícils
No estic segura de que aquesta consulta sigui de pscologia però és la categoria que més s'hi adapta. Bé, tinc un problema, tot i que només tinc 14 anys i estic a 3r d'ESO vull començar a pensar a què em vull dedicar. Llavors, sé que aniré pel camí de les arts escèniques però ara per ara només puc anar a extraescolars, i aquí està el dilema.
Ara per ara, faig 1/2h de cant, 1/2h de piano i 14 i 1/2h de dansa (ja que vaig a dos escoles) a la setmana. La dansa em treu moltes hores i es que ja no estic tan segura de si vull continuar, doncs vull començar a fer teatre i tenir més temps lliure. Una de les escoles és on vaig començar a ballar però sé que l'any que ve no continuaré per varies raons (ja em trec 4 i 1/2h de dansa de sobre) però l'altre escola no ho sé perque tot i que m'encanta estar allà, són divendres i dissabtes i la majoria de classes de teatre cauen en aquestes hores. Vaig perduda, vull anar pel camí de l'interpretació i la música però no sé si sóc "bona" ja que només he fet teatre a l'escola i ningú s'ho prèn enserio.
Llavors hi ha un altre problema i és que visc en un poble molt petit i aquí no hi ha res. Per tant si vull estudiar-ho he de marxar. Si marxo probablement deixaré dansa, però pel moment nosé què fer.
No estic segura de si vull deixar dansa. Sé que vull començar teatre però no sé si sóc suficientent bona. Vaig perduda i necessito consell. Què hauria de fer?
Laia Sala

Hola!
És fantàstic que tinguis tantes inquietuds i que et comencis a plantejar el teu futur. El que no és tan fantàstic és que et limitis d'aquesta manera: si no ho has provat, si no ho has assajat, si no has practicat, perquè tens por a no ser bona?
El teatre és igual que la dansa: necessita hores, necessita tècnica i necessita paciència. No et posis tanta pressió a sobre!
Llavors... si l'any vinent ja tens clar que vols deixar una escola de dansa i ampliar els horaris de teatre, per què no proves de parlar-ho amb l'escola amb qui et quedes a fer dansa? Explica'ls que t'interessa també el teatre i busqueu opció de combinar classes de teatre amb les de dansa. Seria possible?
Crec que és molt sa que pensis en el futur, però centra't en disfrutar el present, d'acord? No facis de les teves vocacions una obligació.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25