No sé què fer amb la meva “papada”
Hola, tinc una obsessió amb la papada ja que tinc molta.
No és per excès de grassa. Faig esport 2 o 3 cops a la setmana i tinc una dieta molt equilibrada.
Com tothom tinc parts del cos que no m’agraden, però malgrat això, m’agrada força el meu cos i tinc l’autostima alta.
Últimament intento fer una postura més adequada quan miro el mòbil, però tampoc tinc una addicció amb el mòbil ni res, osigui no crec que sigui per això.
Hi ha algún exercici per reduïr-la? O aliment? O cremes? O consell? Qualsevol cosa afectiva, siusplau!
Moltes gràcies!!
Alba Garcia

Hola guapa!
Gràcies per escriure al consultori!
Perquè puguis veure la consulta, l'hem de validar i això fa que es publiqui... així que he tret algunes dades del teu escrit per si et feia cosa.
La papada també pot venir donada per problemes de sobrepès o de flacidesa. Dius que no tens problemes amb el pes i per tant no has d'intentar fer cap dieta. La flacidesa de la pell es pot donar per dos motius principalment: Fumar tabac i prendre molt el son sense protecció. Aquestes dues coses ataquen a les cèl·lules de la pell (es carreguen la elastina) que fa que estigui més flàcida. Haver perdut pes, també pot causar que la pell estigui més flàcida.
T'aconsellem que facis un parell d'exercicis per tonificar la zona de sota el coll i així reduir-la una mica:
- Gira el cap de costat cap a la dreta, estigues 10 segons en aquesta posició i després gira'l cap a l'esquerra i estigues 10 segons més. Veuràs que la zona de la papada s'estira.
- Agafa una piloteta i posa-la a sota el coll. Pressiona amb el coll cap avall fent que la pilota s'aguanti entre el teu coll i la barbeta. Estigues en aquesta posició una estona i fes pressió amb el coll.
Has d'intentar fer aquests exercicis un parell de cops al dia cada dia, ja que si no difícilment veuràs cap canvi. A més, t'aconsellem que et posis crema hidratant a la cara i coll, ja que així les cèl·lules estaran ben hidratades.
De totes maneres no et preocupis gaire per la papada, i encara menys si en tens molt poca, ja que és normal en moltes persones. Segur que t'hi fixes molt més tu que no pas les altres persones així que no li donis tanta importància.
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga
http://www.acab.org
">www.acab.org