No m'agrada com sóc :(
Hola! Sóc una noia de 14 anys. El meu problema es que sóc una mica grassoneta, bé, tota la vida he pesat una mica més que els altres... :( Ara medeixo 1,66 i peso 68 kg. Perfavor, em vull aprimar, estic mentalitzada i tot però no sé com començar. N'estic farta d'aquest cos! De fet fa dos anys em van fer una mena de bulling uns nens més grans... m'insultaven per internet, em deien porquet i vaca i coses així. A partir de llavors cada dia hi penso, he de canviar el meu cos però ja! Vull agradar a la gent, vull que els jerseis em quedin bé com a les meves amigues. Què puc fer? Saps alguna dieta o activitat física que ajudi a perdre pes? M'agradaria pesar 56 o així. A més a més m'han sortit unes estries de color lila a la part interior de la cuixa i a les tetes. Es dolent? Es poden treure? Em preocupa un munt això dels pits!
Siusplau ajuda'm!!
Mil gràcies per obrir aquest consultori!
Sara Bujalance

Hola! Moltes gràcies a tu per escriure'm i explicar-me la teva preocupació! Entenc com et deus sentir, quan algú ha patit bullying acostuma a passar-ho malament. El millor que pots fer és oblidar els comentaris que et van fer. El teu cos és cosa teva i els altres NO n'han de fer res! NINGÚ TÉ DRET A FER-TE SENTIR MALAMENT PEL TEU COS! Així que oblida aquells comentaris, segur que ells no eren pas perfectes, oi? Passa d'aquesta gent, acostumen a fer bullying perquè tenen una baixa autoestima i el que pretenen és el que els altres la tinguin encara més baixa, així que no permetis que se'n surtin amb la seva i no deixi que la seva baixa autoestima afecti a la teva teva! El millor que pots fer per mantenir un bon pes és menjar de tot, de forma equilibrada (com marca la piràmide alimentària) i fer esport. A part d'això el millor que pots fer és acceptar-te tal i com ets, aprèn a mirar-te de manera positiva, segur que el teu cos té coses molt maques i els jerseis també et queden bé, només cal que aprenguis a valorar-te positivament! Pel que fa a les estries, són una marques a la pell que surten sovint al cos. Hi ha persones a les que els hi surt més fàciment que d'altres. Si veus que et preocupen molt, el millor que pots fer és parlar amb els pares per a que et duguin al dermatòleg, ell et podrà dir com es poden treure. Un petó molt gran!