Autoestima pels terres
Hola! Primer de tot vull agrair-vos a tots pel treball que feu! El motiu de la meva consulta es que tinc l’autoestima pels terres, no m’estimo gens i arriba un moment que em faig com fàstic. No em puc ni mirar al mirall. Penso que tot ho faig malament i que mai arribaré a estar a l’altura tant d físic com de personalitat de les noies que estan a la meva classe. No li vull comentar aquest problema als meus pares ja que no hi ha gaire confiança com per explicar-lis. Davant dels meus pares faig veure com que soc molt forta i que tinc l’autoestima alta però la veritat és que no, qualsevol cosa m’afecta ja que sóc molt sensible i no m’agrado gens. Molts cops penso que si jo fos un altre persona em cauria malament .
Laia Sala

Hola Aideta,
Ostres! Ets molt dura amb les teves paraules!! Aquest tipus de crítiques cap a una mateixa poden arribar a ser molt perjudicials...
Has de tenir en compte que:
• No existeix ningú que sigui un 10 per tothom (tots tenim gustos diferents)
• No existeix ningú que sigui un 10 en tot (tots tenim els nostres punts forts i els nostres punts febles i hem de saber treure'n partit!)
• El teu cos serà sempre amb tu... pots decidir criticar-lo o estimar-lo!
Ningú ens ha ensenyat a estimar-nos i és quelcom que hem d'aprendre. Et proposo un repte:
• Posa't cada setmana davant del mirall i no marxis fins que no trobis una part del cos que t'agradi (ni que sigui una piga!). Cada setmana busca una part diferent i trobaràs que ets fantàstica i que tens un cos preciós!
• Cada dia escriu una anècdota, una frase o un fet del qual et sentis orgullosa. "De què et sents satisfeta avui? Què t'ha sortit bé? De què et sents orgullosa?
Espero haver-te ajudat! L'autoestima és quelcom que s'ha de treballar diàriament.... comença una aventura d'amor amb tu mateixa des d'avui mateix!!!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25