No se com baixar de pes
Bones, us escric perque no se com baixar de pes, no paro de menjar es com una necessitat, a mes no tinc temps per fer algún esport. Tinc una mica de sobrepes, i m'han dit que tindria que baixar una mica de pes pero no se com. Espero que m'ajudeu i em doneu alguns tips per fer algo per baixar de pes. Moltes gracies.
Carlota López Ballestar

Bon dia!
La veritat és que ens aniria molt bé si ens dones la informació del teu pes i la teva alçada, ja que el primer és identificar si de veritat necessites perdre pes.
En el cas de voler perdre pes el millor que pots fer és anar a un nutricionista.
Nosaltres no recomanem gens fer dietes sense cap mena de control per part d'un especialista.
Aquestes son les orientacions que et poden anar bé si realment necesites perdre pes, però com t'he dit et recomano anar a un nutricionista.
Pel que fa a l’alimentació:
-S’han de fer 5 àpats al dia (esmorzar a casa, esmorzar a mig matí, dinar, berenar i sopar)
-Hidrats de carboni (pasta, arròs, pa, cereals, etc.): és important menjar-los cada dia i a cada àpat
-Fruites i verdures: 5 cops al dia. Normalment la gent menja 3 racions de fruites i 2 de verdura. Perquè et sigui més senzill pots menjar una fruita per esmorzar, una per berenar i una altre al dinar o al sopar i la verdura al dinar i sopar.
-Lactis (llet, formatge, iogurt) : 4 cops al dia
-Proteïnes: s’han de menjar cada dia però variant el que menges. Et recomanem menjar màxim 4 ous a la setmana, 3 o 4 cops peix, 3 o 4 cops llegums i 1 cop a la setmana carn vermella. La resta pots combinar-ho amb altres proteïnes, com el pollastre, el conill, etc.
A la part de dalt de la piràmide alimentària hi ha tot el que serien els dolços, la rebosteria, els Snack, etc. És important entendre que no és que estigui prohibit menjar-los sinó que s’ha de fer de manera ocasional i no diària, com la resta d’aliments.
Pel que fa a l’esport:
Nosaltres recomanem fer esport 3 dies a la setmana a part dels 2 dies que feu a l’Institut. Si pots fes una activitat que t’agradi que sigui en grup. Així segur que et divertiràs i et serà més fàcil fer esport.
Una abraçada
Psicòloga