Com demanar ajuda
Bones!
A veure,tinc 19 anys i en fa tres que tinc problemes amb el menjar, segurament anorèxia. No estic diagnosticada, no he fet cap tractament i ningú sap el que em passa. El cert és que ja estic cansada de tot això i vull demanar ajuda. Actualment medeixo 1'66kg i he passat de 61kg als 54 d'ara mateix, així que el meu IMC és d'uns 19'8, però fins que no arribi als 50 no es consideraria que estic en baix pes. Tenia pensat baixar fins als 50 i llavors demanar ajuda, perquè així compliria tots els requisits per diagnosticar-me anorèxia, no?
Al que anava, m'he plantejat totes les opcions possibles de com dir que no estic bé: carta als pares, dir-ho a una amiga, demanar hora al metge.... Però no sé què fer! Sóc de Tarragona, hi ha algun lloc al que pugui anar?
Per últim, si és possible m'agradaria recuperar-me en un centre/hospital de dia, perquè crec que és el que millor m'aniria tenint en compte com sóc i la meva situació actual. Em podries explicar una mica com funciona? A la meva ciutat n'hi ha algun? Necessito estar en un pes baix per estar allà? Estic estudiant a la universitat i crec que tinc l'assegurança escolar, això cobreix part de les despeses si he d'anar a algun lloc privat?
Moltes gràcies! I enhorabona per la feina que feu!
Maria
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Moltes gràcies a tu per confiar en nosaltres.
El pes és un factor important però no és l'únic. La part més important és la emocional i la consciencia de malaltia. Crec que estàs en un moment molt bo per demanar ajuda i crec que el primer és parlar amb els teus pares (o fer la carta). No esperaria massa a fer això. Si pots fer-ho aquesta setmana millor que millor.
Quan abans ho facis més tranquil•la et quedaràs... al final el secret només fa que empitjorar les coses.
Com tu dius a través de l'assegurança escolar es cobreix gran part del tractament.
Per la via pública hauríeu d'anar al metge de capçalera que us derivarà al CSMA i allà faran la valoració.
Per la part privada una opció seria:
Unitat de Hospital de Día ABB Tarragona
Direcció:
C/ Rovira i Virgili, 1, 3r - 43003 - Tarragona
tel. 977 219 634
Qualsevol cosa que necessitis no dubtis en tornar a escriure. També podeu trucar al ACAB (www.acab.org) i intentarem acompanyar-nos en el procés.
Una abraçada
Espero haver-te ajudat una mica.
Carlota López Ballestar
Psicòloga