No em vull ficar tampons...
Hola! Abans de tot, merci per ajudar als joves que ho necessiten, de veritat sou fantàstics!!
Bé, fa ja cinc anys que faig natació i sincerament m'encanta, gaudeixo molt nedant i cada any més ja què vaig tres cops setmanals i em tranquil·litza molt i fa que m'oblidi dels meus problemes. Fa tres mesos, em va baixar la regla per primer cop, m'ha vingut bestant regular, amb una mica de mal d'ovaris, i sang en abundància els dos primers dies, després estic uns tres amb poc fluxe menstrual. La cosa esque fins ara no m'ha coincidit mai amb competicions de natació i estic preocupada perquè d'aquí dues setmanes tinc una i no em vull ficar tampó perquè ho he intentat uns quants cops i es com que costa molt que m'entri a la vagina, igual es perquè estic nerviosa però tampoc se que fer per no estar-ho... no puc ni vull faltar a les competicions per la regla, perquè són molt importants per mi i pel club però no tinc ganes de tornar intentar ficar-me un tampó perque em fa mal i tot això, i la copa menstrual encara menys...què faig?!
Mariona Busto

Hola elisabetcer!
Posar-te un tampó o no, és decisió teva, ningú pot obligar-te a fer-ho. Cada noia ha de decidir quina opció vol fer servir, ja sigui compresa, copa menstrual, tampons, etc. quan té la menstruació.
Sí que és cert, que si vols fer natació els dies que estàs amb la regla, fer servir tampó (o copa menstrual) és una bona opció perquè et permet seguir amb la teva activitat sense que la regla sigui un impediment.
Si vols donar-te una nova oportunitat i provar-ho de nou, nosaltres et recomanem que comencis amb tampons de la mida més petita, que vagin amb aplicador de plàstic, així et resultarà més fàcil posar-te'l. Posa't amb una posició còmoda i si cal, ajuda't d'un mirallet per observar bé l'entrada de la teva vagina i com vas introduint l'aplicador. Llegeix-te amb deteniment les instruccions del producte i fixa't en els dibuixets que l'acompanyen (et seran d'utilitat): http://www.adolescents.cat/noticia/9806/vingut/regla/no/posar-me/tampo
">
Si veus que estàs tensa, que fa mal, etc. para i intenta-ho en una estona. Pensa que el que t'està passant li ha passat a moltes noies! Així que tranquil·la, normalment és qüestió de pràctica.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies a tu per la confiança!
Mariona Busto
Psicòloga - Consulta Jove IESP
@marionabusto
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat