Dubte gros. Urgent.
M'he viciat al porno. Tots els meus colegues pensen que sóc molt innocent, però realment m'he viciat al porno. Cada dia miro set o vuit videos per masturbar-me. Vull deixar-ho, però no puc fer-ho. Ja no vull mirar porno ni sexe, també vull deixar de masturbar-me. Com ho faig sense anar al metge o consultar als mejs pares? No ho vull comentar a ningú. Em fa vergonya. M'agradaria algun consell per deixar-ho de fer però sense dir-ho a ningú. Com si no ho hagés fet mai. No sé si té a veure que no he conegut mai el meu pare. I que la meva mare sigui bisexual. Ella diu que no, però l'altre dia vaig veure que té una novia.
Helena Angel

Hola Aoko,
És normal que a l'adolescència comencem a descobrir el plaer que ens pot proporcionar el propi cos, i també és habitual que comencem consumint porno. El que passa amb el porno és que és cinema dirigit a adults, i quan el consumim essent adolescents sovint no distingim si el que estem veient és un documental o és ficció. El porno és ficció, i és igual de ficció que la saga d' Star Wars. I sovint veiem porno esperant aprendre com es fa el sexe, i aquest és l'error! L'únic objectiu del porno és excitar l'espectador, en cap cas pretén educar ni ensenyar, per tant, no podem pretendre aprendre què és el sexe, a través del porno.
D'altra banda, si vols deixar de masturbar-te i de consumir porno, endavant, però tingues present que la masturbació no és perjudicial, la masturbació és la manera que tenim d'aprendre què i de quina manera ens agrada el sexe i sentir plaer.
Si realment veus que deixes el teu dia a dia per masturbar-te, que deixes de fer plans per masturbar-te, etc.. aleshores et recomanem que consultis amb un psicòleg.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@Helenangelpsico
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat