Com menjar bé?
Hola.
Bé, jo sempre he estat gorda però amb molt de sobrepès del que em tocaria. Sincerament ho portava bés fins que fa uns mesos vaig començar a seguir a un compte d'Instagram que de certa manera amb les seves frases i fotografies fomentava la "anorèxia i la bulímia". Per "sort" durant la meva vida ningú s'ha ficat amb mi per ser com sóc però això si, sí que he escoltat comentaris que algun que altre m'ha fet mal. La qüestió i encara així sóc una noia segura de mi mateixa i tinc molta autoestima. Però aquest compte m'ha tret una mica de tot això i m'he obsessionat en aprimar-me. També el fet que la meva àvia i el meu pare siguin diabètics i que jo tingui totes les papeltes per tenir-ho també hi ha contribuït encara més en aquesta obsessió. I també el fet d'adonar-me que no tinc hàbits saludables i que està tan obesa pot donar-me més problemes de salut que de veurem bé o no.
El cas i el punt és que no aconsegueixo aprimar-me encara que em matí en el gimnas per tant l'exercici no és el problema. El que em falla és l'alimentació per això m'agradaria que m'ajudéssiu en aquest aspecte.
Faig 1 hora cinc dies a la setmana on faig de tot sobretot cardio. I estic sempre cap aquí i cap allà.
Tinc 15 anys, peso 95 kg y medeixo 1,70.
Moltes gràcies.
Alba Garcia

Hola guapa!
Primer de tot, gràcies per explicar-nos el que et passa i confiar en nosaltres!
Entenc que et preocupi el tema de la diabetis si dius que en tens predisposició genètica.
Sobre l'Instagram aquest que seguies, espero que l'hagis deixat de seguir! I si pots, mira de denunciar sempre que vegis un perfil amb aquest tipus de contingut... Perquè és molt i molt perillós! Fixa't amb el que dius tu... erets una noia amb bona autoestima i que s'acceptava i mirar això en comptes d'ajudar-te t'ha fet obsessionar-te...!! No aporta res de positiu!
També volia comentar-te una cosa, moltes vegades ens diuen que estar prima és salut,... la forma del nostre cos no ens indica el nostre estat de salut. La salut és molt més que això. Una persona que s'obsessiona amb el menjar saludable, que s'obsessiona amb l'esport... creus que és salut? Sempre ens deixem de banda una part molt important i és la salut mental i emocional.
Està molt bé que et plantegis si segueixes uns hàbits saludables, i més si tens risc genètic de patir alguna malaltia. Per això et recomano que puguis seguir treballant això però que demanis ajuda a un professional que t'acompanyi.
Els hàbits saludables com et deia, són: Una bona autoestima i regulació emocional, esport (que ja ho estàs fent) i alimentació saludable.
Nosaltres a través d'una consulta per adolescents.cat no podem acompanyar-te a seguir aquesta alimentació saludable, perquè són coses que s'han de treballar molt a mida de la persona. Per això et recomanem que puguis anar a un/a nutricionista perquè et pugui ajudar.
I recorda, no es tracta de buscar una dieta, sinó de adquirir uns hàbits saludables per tota la vida. Les dietes no són sanes: pretenen que les persones es sacrifiquin canviant la seva alimentació durant un temps per "perdre pes" i després quan s'acaba aquest temps, la persona no sap que ha de menjar... és important entendre que no hem de fer dieta, sinó que hem de tenir una bona relació amb el menjar, entendre què és el que necessita i el que li va millor al nostre cos, i poder-ne gaudir.
Espero haver-te ajudat!
Per qualsevol cosa ens pots tornar a escriure!
Una abraçada!
Alba Garcia
Psicòloga