Plans de Futur
Hola Laia et volia fer una consulta i es que estic preseleccionada per a una feina per a una promotora de una ONG i jo cobraría desde 800 fins a 2.000€ mes incentius i he trobat un pis una mica "pijo" i el lloguer em costa 790€ i estic a casa que desde petita que als 20 i pico doncs em vull independitzar perquè els meus pares em controlen i ja no els aguanto mès. Necessito la meva llibertat i viure sola o amb una amiga i me'n portaria a la meva mascota i no estaria pas sola saps? I rebria el meu sou i podria pagar-ho tot, a mes ho tinc tot calculat. Tinc 19 anys i em falten 6 mesos per fer els 20 i estic en un cicle mig de comerç.Es lo que mes ganes tinc, d'anar a viure sola. A mes els meus pares han d'entendre que tenen una adolescent no una nena petita. I la meva mare em magreja molt i amb mi no m'agrada i li he dit moltes vegades però no em fa cas, i la meva mare no em deixa anar amb bicicleta per si em secuestren o algo i tampoc em deixen anar de viatge a un altre lloc a perfeccionar l'idioma perquè te por de que em passi algo. En resum que em prohibeixen tot i jo em sento molt asfixiada i pressionada necessito la meva llibertat i viure sola i ademès quan surto de festa moltes se'n van a les 5 a casa i jo me'n vaig a la 1:00 y pico perquè no els hi agrada que vagi a dormir a casa de ninguna amiga perquè estaré fins a les tantes de festa i aixo no es just em sento que soc una nena petita i no una noia que està a punt de fer els 20 anys.
Laia Sala

Hola!
Entenc que tinguis ganes de fer plans de futur i començar a decidir una mica la teva orientació laboral. Veig que ho tens bastant pensat i això és bona senyal!
Només hi veig una petita complicació: no serà un canvi molt brusc? No seria millor que intentis parlar amb els teus pares i buscar un punt mig? (de l'estil viure durant la setmana a un pis d'estudiants i passar el cap de setmana a casa els pares). Sé que no és la teva idea principal, però a vegades cal ser una mica realistes i aconseguir els objectius pas a pas.
Busca la manera de ser una mica més independent sense ser-ho totalment. Potser així també es relaxen els teus pares i, en veure que tu sola gestiones el menjar, els diners, la roba... agafen més confiança i podeu pactar més espai ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico