MERDA DE SISTEMA
Estic molt preocupada perque veig que els ciutadans som números i no persones. Som una ètnia o una altre.
Primera pregunta:
Com pot ser que per picar 2 guardies civils i a les seves parelles els hi caigui 300 anys de delicte i per matar a la parella per violencia de gènere caigui una mitja de 20 anys?
(L'info lhe tret daqui)
https://www.google.es/amp/www.abc.es/sociedad/abci-veinte-anos-prision-pena-media-muertes-violencia-machista-2015-201703311416_noticia_amp.html
Segona pregunta:
Com pot ser que als nens amb pares extrangers de la meva escola (siguent privada) no els hi exigeixin que paguin, i jo deixo un mes de pagar i ja rebo denuncies?
Tercera pregunta:
Fico un exemple per fer la meva pregunta.
Jo visc a un pis (del banc) amb els meus 2 fills i la meva dona (fills de 4 i 5 anys). Em treuen fora del treball i no puc pagar el pis. Rebo cartes del banc diguentme que mhaig danar(em salto aquesta part i vaig directament al final). Rebo amenaçes del banc diguentme que mhaig danar del banc el dia tal que sino vindra la policia i ens treura fora. I el dia que mhaig danar del pis, vaig als jutjats i em diuen que les claus les haig de donar a la procuradora, la truco i em diu que ja em trucaran per anar a veure el pis. Al cap de dos mesos em truquen, anem a veure el pis i resulta que lhan ocupat, i han robat la vitroceramica, radiadors, portes... i em foten les culpes mi, quan jo en el seu moment
Laia Sala

Hola!
Em sap greu però no tinc respostes a les teves preguntes. Cadascú és amo dels seus actes i de les conseqüències d'aquests. Hi ha filòsofs que creuen que l'ésser humà és dolent per naturalesa i que la societat l'ha d'educar. Altres filòsofs creuen que és la societat la que converteix l'ésser humà en una persona egoïsta.
No et puc respondre, però et deixaré amb una llegenda dels índis americans.
Un matí un vell indi Cherokee li va explicar al seu nét sobre una batalla que ocorre a l'interior de totes les persones.
L’avi li va dir: "Fill meu, la batalla és entre dos llops dins de tots nosaltres. Un és Malvat - És ira, enveja, gelosia, tristesa, pesar, avarícia, arrogància, autocompasió, culpa, ressentiment, inferioritat, mentides, fals orgull, superioritat i ego..-“
"L'altre és Bé - És alegria, pau amor, esperança, serenitat, humilitat, bondat, benevolència, empatia, generositat, veritat, compassió i fe."
El nét ho va meditar per un minut i després va preguntar al seu avi:
“Quin llop guanya?”
El vell Cherokee va respondre, "Aquell al que tu alimentis."
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico