Nose com dir la veritat
Hola, bon dia m'agradaria que em diguessiu alguna manera de parlarlis francament als meus pares i dir-lis que soc homosexual. Nose perquè em costa tant dir-lis a ells i no a gent de la meva edad. Vui dir-lis la veritat pero no trobo ni el moment ni la manera de fer-ho. Merci <3
Estrella Dorca

Hola!
Aquests temes no solen ser còmodes per parlar amb els pares perquè sovint no s'han plantejat al llarg de la nostra vida amb ells, per tant, és molt natural que sentis aquesta inquietud.
També et diré que segurament els teus pares et coneixen més del que et penses i és problable que tinguin certa intuïció sobre la teva orientació sexual, de manera que potser no els sorprèn tant com et penses ;)
De totes maneres, si vols tenir aquesta conversa amb ells et donaré algunes pistes:
• Durant alguna conversa deixa anar algun comentari sobre la homosexualitat
• Pensa amb qui vols parlar primer: si amb tots dos o amb un dels dos (amb qui tinguis més confiança)
• Busca una estona que estigueu tranquils (que no hagueu de marxar ràpid)
• Comença explicant com et sents: "hi ha un tema que em preocupa, jo em sento així i no ho puc canviar i m'agradaria que em donessiu suport"...
• Espera la seva reacció i escolta'ls
És probable que necessitin un temps per adaptar-se a la nova situació, no els jutgis si no saben reaccionar com a tu t'agradaria,  deixa'ls uns dies per processar la nova informació. Mica en mica, es tornaran a apropar a tu.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico