Com puc estimar-me?
Hola, fa un temps vaig enviar un missatge dient que no estava a gust amb el meu cos i em vau dir que de vegades hem de deixar de banda els estereotips i estimar-nos, però com em puc estimar? Últimament cada cop que m'he mirat al mirall he pensat "no estic tant malament com jo penso", però tot i això hem fa molta vergonya possar-me en bikini, anar a la piscina, etc... Així que vull que m'ajudeu en això, moltes graciesss!!!
Carlota López Ballestar

Bon dia guapa!
El primer del que has parlat és de que no et sents bé amb el teu cos, és a dir que estàs insatisfeta i que et ronda pel cap la idea de que has de canviar. Has d’entendre que cada persona és com és per la seva predisposició genètica i constitució. Canviar no és tant senzill com diuen les revistes i els anuncis de la televisió de manera que crec sincerament que l’objectiu és acceptar-te tal com ets, tot i que ser que això sembla molt fàcil de dir i que no ho és quan no t’agrades.
Hi ha dos coses que fem les persones que fan que ens baixi molt l’autoestima: la comparació i l’autocrítica.
Quan ens comparem amb els altres, ja siguin persones conegudes o famoses, sempre ho fem amb gent que veiem millors que nosaltres. Amb el cabell de la nostre amiga, amb el cos de l’altre, etc. Si t’hi fixes quan et compares ja has perdut... perquè ja tens la idea de que l’altre és millor quan no ho és, simplement és diferent. Molts cops pots estar comparant-te amb algú que al mateix temps aquest estigui comaprant-se amb tu. Intenta deixar de fer-ho perquè només fa que et sentis malament amb tu i cada cop més insatisfeta. A més, com t’he dit no té sentit perquè tots som diferents i és una sort, perquè si tots fóssim iguals no tindria cap gràcia.
L’autocrítica son totes aquestes coses negatives que ens diem sobre nosaltres mateixos, és aquesta veueta interna que no calla mai. Has d’intentar baixar la seva sintonia ja que fa que cada cop et sentis pitjor. Fes una llista de totes les coses que t’agradin de tu, del teu aspecte físic, de la teva forma de ser i les teves capacitats i deixa-la en un lloc visible com el mirall, l’agenda, etc. Durant un temps llegeix-la varies vegades a la setmana, repetint-te tot el que t’agrada de tu. Així poc a poc podràs canviar una mica la manera que tens de tractar-te a tu.
Espero que aquests consells et vagin bé i aconsegueixis millorar la teva autoestima.
Recorda que no hi ha ningú perfecte, no t’ho exigeixis a tu mateixa!
Una abraçada
Carlota López Ballestar