FAMÍLIA I ESTUDIS
Hola,
És la primera vegada que escric en el consultori, però sempre hi ha una primera vegada. No?
El meu cas es que sento que la meva família espera masses expectatives de mi i tinc molta por a no estar a l'altura. El meu pare sempre em parla del futur, que si no estudio no tindré una bona casa, que haig de estudiar una carrera universitària que tingui futur, etc. I m'està angoixant molt.
Des de petita sempre he escoltat als meus pares dient que estudiar Medicina seria una molt bona opció i tal... M'ho deien tantes vegades que des de fa com 2 anys aprox. he dit que estudiaria Medicina. Els meus pares estan molt feliços i jo no estic segura si vull estudiar Medicina perquè jo ho vull o perquè els meus pares m'ho han posat massa a la ment i ara no se què decidir...
Fa uns mesos m'he plantejat estudiar Literatura ja que sempre m'ha agradat estudiar i el fet de escriure relats, treballs, histories, etc. m'encanten, però crec que si li dic als meus pares això no els hi agradarà gaire... Sempre he set molt bona estudiant i sempre m'he esforçat a fer les coses bé però últimament m'estic cansant de que els meus pares no valorin l'esforç que estic fent.
I ja està, crec que ja ho he dit tot...
Moltes gràcies :)
Laia Sala

Hola Karina,
A vegades la nostra família es passa amb les expectatives que ens posa al damunt! És fantàstic que la teva família confii tant en tu i tingui grans somnis per tu, però també és veritat que aquests somnis només es compliran si tu també els desitges! Crec que t'hauries d'agafar un temps per escoltar com et sents, què t'agrada i quin futur t'imagines.... Tots necessitem uns dies o setmanes per observar-nos i decidir què volem estudiar (no és tant fàcil com sembla!).
Crec que hauries de fer un parell d'accions:
• parlar amb els teus pares i deixar-los caure que estàs mirant altres carreres a part de medicina. Així ells es començaran a fer a la idea que pots tenir altres interessos. Potser al principi t'intentaran convèncer, però aquí has de ser ferma i dir que ho estàs pensant, que no has decidit res.
• Parlar amb algú del claustre de professorat per assessorar-te. Els teus professors són els que coneixen millor les teves competències, així que poden ser grans assessors. Demana'ls orientació i veuràs com t'ajudaran i et donaran opcions ;)
És molt sa agafar-se un temps per valorar diferents opcions abans de prendre una decisió important.
Una abraçada!
Laia Sala
@laiasala.psico