Necessito ajuda no se que fer
Jo fa temps vaig anar al psicoleg per un principi d'anorexia. Fa uns tres mesos em van donar l'alta i tot be pero ara es com que torno a odiar el meu cos. En plan em vull aprimar i hi ha vegades que penso va no menjare durant 17 hores pero clar no aguanto i llavors menjo i em sento FATAL. Ultimament m'havia engreixat bastant i tenia la tipica panxeta i michelins i la veritat no m'importaba gaire pero esque ara cada dia es pitjor. Moltes vegades em mato a fer esport i tal per no engreixar i intento menjar menys. Soc conscient de que aixo no es bo pero esque si no em sento malament amb mi. He parlat amb alguna amiga de que m'odio pero no li he dit lo de que vull aprimar i que intento no menjar a vegades i tal. Tampoc ho vull parlar amb els meus pares perque no vull tornar al psicoleg pero a la vegada tinc molta por de recaure i estic super agobiada per aixo. Se que m'estic explicant de cul pero esque no se ni que em passa. Hi ha vegades que ja no es pel meu cos tambe es per la manera de ser, perque no soc popular, perque m'agraden les ties, per tot. M'odio. No se que fer pero esque no ho puc evitar. Ara no se si estic be de pes (160 cm i 50 kg) pero el que se esque em vull aprimar. No se que fer ni amb qui parlar-ho, suposo que per aixo us escric. Gracies
Carlota López Ballestar

Bin dia bonica!
Primer de tot vull dir-te que ets molt valenta. Fer un tractament per un trastorn alimentari és dur i estic segura que vas fer una bona feina. Tot i així a vegades ens pensem que un cop la persona ja és capaç de poder menjar bé i la preocupació pel cos disminueix el problema s'ha solucionat. Per desgràcia no és així, és una mica més complexa. Per això és important poder continuar anant al psicòleg per treballar tota la part emocional.
Penso que això és el que t'està passant. Possiblement estiguis en una fase on et sentis una mica més insegura i això ho traspassis al cos. Al final les emocions i les pors les acabes portant al cos.
Jo et recomano que ho parlis amb els teus pares i demaneu hora a un psicòleg per treballar la part emocional, que al final és la més important. No el vegis com un enemic, al final és una persona que només té l'objectiu d'escoltar-te i acompanyar-te a que estiguis millor.
Si teniu dubtes podeu venir a ACAB i t'explicarem una mica més en funció del punt en el que estiguis. Aquí et deixo la web (www.acab.org).
Si vols pots parlar directament amb mi.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga